Witam wszystkich forumowiczów.
2 tygodnie temu kupiłem swoją pierwszą Toyotę (model Yaris). Po zakupie przejechałem nim ok. 150 km. Wczoraj zamontowałem w nim instalację alarmową (zleciłem w warsztacie). Po wyjechaniu z warsztatu i przejechaniu kilku kilometrów samochód postał pod blokiem. Później, jak do niego wsiadłem zaczęła mi migać, a potem zapaliła się na stałe kontrolka check engine. Dodam, że temu zjawisku towarzyszyła nieprzyjemna praca silnika (szarpanie, a najgorsze to to, że mam automatyczne sprzęgło i przestało ono sobie radzić z zasprzęglaniem silnika przy zmianie biegów i przy ruszaniu z miejsca). Kontrolka przestała się palić dopiero, jak odłączyłem aku. Po odłączeniu aku silnik wyraźnie adoptował swoje warunki pracy od nowa i po przejechaniu kilku km efekt był w miarę zadowalający (sytuacja mniej więcej wróciła do stanu poprawnego działania silnika i sprzęgła). Dzisiaj rano po przejechaniu kilkuset metrów silnik i sprzęgło znowu zaczęły pracować źle, a kontrolka od silnika migała przez ok. 1 min. i przestała (ale silnik i sprzęgło do tej pory chodzą źle). Przeczytałem ten topic i dokonałem sprawdzenia DTC. Wynik nic mi nie mówi: kontrolka od silnika miga nieprzerwanie w odstępach ok. 0,5 s, tak samo zachowuje się kontrolka od poduszek powietrznych, natomiast kontrolka od ABS miga 4 razy w odstępach ok. 0,5 s, potem 1 raz i tak w kółko. Widzę zatem, ze mam podobne kody, jak co najmniej jedna z osób z tego topicu. Jeszcze jedno co zauważyłem, to jak zatrzymuję samochód, to jak mam już bardzo małą prędkość (ok. 3 km/h) to nagle bardzo wzrasta chwilowe zużycie paliwa, nawet do 79 ltr/100 km. Wcześniej, jak zatrzymuję, to jest 0 ltr/km, a tylko w ostatniej fazie hamowania tak bardzo wzrasta. Nie było tak, zanim pojawiły się problemy z tą kontrolką. Generalnie, jeśli chodzi o zużycie paliwa, to wydaje mi sie, że jest ono teraz trochę większe (o 1-1,5 ltr/100 km).
Nie wiem w jakim mam stanie przepływomierz i przepustnicę (dzisiaj dopiero o tym wszystkim po raz pierwszy przeczytałem). Jeśli chodzi o paliwo, to od dnia zakupu dopiero dzisiaj pierwszy raz tankowałem, na sprawdzonej stacji STATOIL, ale nic nie pomogło. Spróbuję oczyścić wtryskiwacze jakimś specjalnym do tego celu środkiem. Spróbuję oczyścić przepływomierz i przepustnicę, czy tam jej zawór (chyba, że nie będę umiał tego zrobić).
Proszę o:
1) jakieś podpowiedzi odnośnie wyników sczytania moich kodów błędów,
2) odpowiedź, czy ktoś z takim automatycznym sprzęgłem miał lub ma jakieś problemy i czy pojawiały się one przy zapalaniu się kontrolki silnika.
Pozdrawiam,
Jarek