Autor Wątek: Odczyt kodu błędów  (Przeczytany 101555 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafels

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
Odczyt kodu błędów
« dnia: 09-01-2005, 14:19:26 »
Nie wiem, czy już było, ale podam sposób na odczyt błędów zapisanych w ECU. Czasem komuś miga lampka "check engine" lub podejrzewa, że coś jest nie tak...

Sprawdzenie DTC (Data Trouble Codes):

1. Włącz zapłon do pozycji ON (nie uruchamiaj silnika).
2. Za pomocą przewodu wykonaj zworkę w złączu diagnostycznym, pomidzy pinami nr 4 (CG) i nr 13 (TC).
3. Odczytaj kod błędu za pomocą MIL (Malfunction Indicator Lamp), czyli w naszym przypadku kontrolki "check engine" w następujący sposób:

- 4,5 sek. po wykonaniu zwory kontrolka błyśnie tyle razy, jaką wartośc ma 1 cyfra kodu błędu,
- nastąpi przerwa 1,5 sek. po ktorej kontrolka błyśnie tyle razy, jaką wartość ma 2 cyfra kodu błędu,
- jeśli w ECU zapisały sie inne kody, po 2,5 sek. przerwie nastąpi wyświetlenie 2 błędu i kolejnych, zgodnie z opisem podanym przy 1 bładzie,
- kody błędów wyświetlane są, poczynając od najmniejszego (czyli np. 12, potem 34 itd.)
- po wyświetleniu ostatniego zapisanego błędu nastąpi 4,5 sek. przerwa i proces rozpocznie się od początku (1 błąd, 2 błąd, 3 błąd itd...).

4. Po zakończeniu odczytu zdejmujemy zwore i wyłączamy zapłon.
5. Jeśli chcemy zresetować pamięć błędów - odłączamy akumulator lub bezpiecznik EFI na ok. 20min.



Opis kodów błędów DTC tutaj
« Ostatnia zmiana: 30-09-2006, 08:35:09 wysłana przez mugger »
"I love the smell of flames early in the morning..."

CarinaGTI

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #1 dnia: 10-01-2005, 01:15:15 »
EFI wystarczy na 10 sekund wyjąć  :-DD a aku ca. 10min

adi

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #2 dnia: 10-01-2005, 08:45:04 »
Cytat: Rafels
wykonaj zworęw złączu diagnostycznym


a co to  :oops:  :lol:  :?:

Hicks

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #3 dnia: 10-01-2005, 10:29:15 »
Dzięki Rafels za info.
W poprzednim aucie (tigra) woziłem ze soba taką zworkęzrobioną ze spinacza  :) i kiedy coś zaczynało siędziać z silnikiem to robiłem odczyt błędów. Tylko, że myślę, że podobnie jak w oplu tu też można odczytać kody błędów związannych z pracą układu sterownia silnikiem (wtryski, czujniki, zawory itd.).
Aha, uważajcie żeby przy tej zabawie nie zewrzeć niewłaściwych pinów i nie zniszczyć delikatynych styków złącza !

Offline Rafels

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #4 dnia: 12-01-2005, 19:54:55 »
adi:
Złącze DLC3 to złącze diagnostyczne (to tam ASO podpina się, celem sprawdzenia błędów, za co bierze ciężkie pieniądze). Umiejscowione jest pod panelem bezpieczników w kabinie.

CarinaGTI:
Fakt, dla EFI wystarczy kilka sekund. Nie należy sięprzerażać, że silnik po odpaleniu przez kilka km nie będzie pracował "normalnie". Komputer musi na nowo dostosować siędo warunków pracy (mimo, że nie posiada pamięci  adaptacyjnej). U mnie objawiało sięto wzrostem spalania na 1 i 2 biegu i nierównomierną pracą biegu jałowego. Po paru km wszystko wróciło do normy.
"I love the smell of flames early in the morning..."

adi

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #5 dnia: 13-01-2005, 17:20:25 »
Cytat: Rafels
adi:
Złącze DLC3 to złącze diagnostyczne (to tam ASO podpina się, celem sprawdzenia błędów, za co bierze ciężkie pieniądze). Umiejscowione jest pod panelem bezpieczników w kabinie.


oki ale mi chodzilo o to zwarcie... :roll:

Offline Rafels

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #6 dnia: 14-01-2005, 17:30:54 »
adi, Nie wiem, czy o to Ci chodzi:

Zwora, czyli kawał drutu wpięty między piny jw. :)
"I love the smell of flames early in the morning..."

Hicks

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #7 dnia: 17-01-2005, 11:22:19 »
No właśnie - bierzesz spinacz biurowy i rozginasz do wygodnej formy.
Aha, warto owinąć jakąś taśmą to miejsce które trzymasz w palcach żeby nie przyładować jaką elektrostatyką w obwód diagnostyczny  :)

CoOljaCk

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #8 dnia: 10-02-2005, 22:14:16 »
lipa. zrobilem wszystko tak jak jest napisane wyzej i nie dziala!
miga mi tylko lampka od poduszek. miga i miga caly czas tak samo i jednostajnie
(tak jak dioda od alarmu)

Yaris 2001 Base  Fr

Offline Rafels

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #9 dnia: 14-02-2005, 00:43:05 »
CoOljaCk, albo coś sknociłeś, albo masz problem...

U mnie wszystko działa  :-DD
"I love the smell of flames early in the morning..."

CoOljaCk

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #10 dnia: 14-02-2005, 17:21:18 »
no zrobilem dokladnie tak jak jest napisane :
4 pin zwarlem z 4 od konca czli 4 i 13
po zrobieniu zwory po sekundzie zaczyna migac kontrolka
od poduch.

mam wersje francuska z 2001 roku.

a co sie stanie jezeli wszystko jest ok i nie ma zadnego bledu?
moze wlasnie jak nie ma bledu miga airbag?

Offline Virus

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #11 dnia: 04-07-2005, 11:36:47 »
U mnie natomiast po zalozeniu zworki migaja kontrolki: check engine, ABS i od poduszek. Migaja sobie w rownym tempie  i nie bardzo wiem jak to zinterpretowac... Mam wersje japonska, rocznik '99.

doubleTea

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #12 dnia: 21-04-2008, 18:26:27 »
panowie potrzebuję identyfikacji kodu błędów od ABS 31, 33, 34. Wszędzie są kody błędów od silnika i poduszek a od abs nie mogę znaleźć.

Proszę jeszcze o ewentualny opis resetu błędów abs
« Ostatnia zmiana: 21-04-2008, 18:31:51 wysłana przez doubleTea »

Lucky00

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #13 dnia: 22-04-2008, 00:58:45 »
urzywacie interfejsow diagnostycznych do diagnozowania bledow/kasowania ?

polecicie cos ?

żyłka

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #14 dnia: 22-04-2008, 20:45:02 »
Witam wszystkich forumowiczów.

2 tygodnie temu kupiłem swoją pierwszą Toyotę (model Yaris). Po zakupie przejechałem nim ok. 150 km. Wczoraj zamontowałem w nim instalację alarmową (zleciłem w warsztacie). Po wyjechaniu z warsztatu i przejechaniu kilku kilometrów samochód postał pod blokiem. Później, jak do niego wsiadłem zaczęła mi migać, a potem zapaliła się na stałe kontrolka check engine. Dodam, że temu zjawisku towarzyszyła nieprzyjemna praca silnika (szarpanie, a najgorsze to to, że mam automatyczne sprzęgło i przestało ono sobie radzić z zasprzęglaniem silnika przy zmianie biegów i przy ruszaniu z miejsca). Kontrolka przestała się palić dopiero, jak odłączyłem aku. Po odłączeniu aku silnik wyraźnie adoptował swoje warunki pracy od nowa i po przejechaniu kilku km efekt był w miarę zadowalający (sytuacja mniej więcej wróciła do stanu poprawnego działania silnika i sprzęgła). Dzisiaj rano po przejechaniu kilkuset metrów silnik i sprzęgło znowu zaczęły pracować źle, a kontrolka od silnika migała przez ok. 1 min. i przestała (ale silnik i sprzęgło do tej pory chodzą źle). Przeczytałem ten topic i dokonałem sprawdzenia DTC. Wynik nic mi nie mówi: kontrolka od silnika miga nieprzerwanie w odstępach ok. 0,5 s, tak samo zachowuje się kontrolka od poduszek powietrznych, natomiast kontrolka od ABS miga 4 razy w odstępach ok. 0,5 s, potem 1 raz i tak w kółko. Widzę zatem, ze mam podobne kody, jak co najmniej jedna z osób z tego topicu. Jeszcze jedno co zauważyłem, to jak zatrzymuję samochód, to jak mam już bardzo małą prędkość (ok. 3 km/h) to nagle bardzo wzrasta chwilowe zużycie paliwa, nawet do 79 ltr/100 km. Wcześniej, jak zatrzymuję, to jest 0 ltr/km, a tylko w ostatniej fazie hamowania tak bardzo wzrasta. Nie było tak, zanim pojawiły się problemy z tą kontrolką. Generalnie, jeśli chodzi o zużycie paliwa, to wydaje mi sie, że jest ono teraz trochę większe (o 1-1,5 ltr/100 km).
Nie wiem w jakim mam stanie przepływomierz i przepustnicę (dzisiaj dopiero o tym wszystkim po raz pierwszy przeczytałem). Jeśli chodzi o paliwo, to od dnia zakupu dopiero dzisiaj pierwszy raz tankowałem, na sprawdzonej stacji STATOIL, ale nic nie pomogło. Spróbuję oczyścić wtryskiwacze jakimś specjalnym do tego celu środkiem. Spróbuję oczyścić przepływomierz i przepustnicę, czy tam jej zawór (chyba, że nie będę umiał tego zrobić).

Proszę o:

1) jakieś podpowiedzi odnośnie wyników sczytania moich kodów błędów,
2) odpowiedź, czy ktoś z takim automatycznym sprzęgłem miał lub ma jakieś problemy i czy pojawiały się one przy zapalaniu się kontrolki silnika.

Pozdrawiam,
Jarek


 

Beesafe.pl