Autor Wątek: Verso a konkurencja  (Przeczytany 68556 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Verso a konkurencja
« dnia: 01-05-2011, 22:36:26 »
Czy jesteście zadowoleni ze swoich Verso i czy wybralibyście ten samochód ponownie gdybyście dzisiaj kupowali nowego minivana?

Ja generalnie jestem bardzo zadowolony, mimo niewielkich mankamentów, a gdyby mi dzisiaj przyszło ponownie wybierać, to oprócz Verso poważnie bym rozważał jeszcze nową Mazdę 5, która ma bardzo ciekawe rozwiązania np. przesuwne drzwi i jest niebanalnym autem. Ale ma dziwny rozkład siedzeń no i serwis Mazdy to jednak nie to co Toyota. Można jeszcze rozważać Grand Scenica ale jak to u Renault wieczny problem z awaryjnością, utratą wartości i silnikami - diesle się psują, a benzyny dużo piją. Fajne są Fordy S-MAX i Galaxy ale kosztują dużo więcej niż Verso.

Generalnie to chciałbym nową Previę, całą rodzinę bym usadził  <diabel>

Jakie jeszcze fajne modele minivanów widzicie na tle Verso?
My Toyota is Fantastic :)

Offline Piotr Sas

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2769
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #1 dnia: 02-05-2011, 18:57:54 »
SEAT Altea XL, VW Touran, Subaru Forester.
Ten ostatni podoba mi się najbardziej.
Obi

Offline Lew2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #2 dnia: 02-05-2011, 22:09:36 »
Czy jesteście zadowoleni ze swoich Verso i czy wybralibyście ten samochód ponownie gdybyście dzisiaj kupowali nowego minivana?

Ja jestem BARDZO zadowolony, mimo pewnych maknamentów o których już pisałem. Zresztą każdy z konkurentów ma jakieś mankamenty tylko inne. Nie ma samochodu idealnego.


Jakie jeszcze fajne modele minivanów widzicie na tle Verso?
Ja jak kupowałem Verso to rozważałem takie:
Citroen C4 Picasso
Honda FRV (już nie produkowana)
Kia Carens
Renault Scenic
VW Touran
Ford C-Max
Mazda-5
Opel Zafira
Lew2, Verso 1.8, Multidrive S, SOL+

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #3 dnia: 03-05-2011, 10:47:00 »
Mi się też Forester bardzo podoba ale to nie minivan  :-)  Jakbym nie potrzebował minivana to prawdopodobnie jeździłbym właśnie Forkiem, poza spalaniem nie daje szans RAV-4

Alteę XL oglądałem w Seacie i byłem zdziwiony, że jest tylko 5-miejscowa, więc poza bagażnikiem nie różni się od zwykłej Altei. Taki odpowiednik Golfa +

Sporo nowych minivanów weszło na rynek w ciągu ostatniego roku, już po moim kupnie Verso np. nowa Mazda 5, VW Touran po liftingu, nowy C-Max i Grand C-Max, Chevrolet Orlando, Peugeot 5008 ale poza Mazdą 5 żaden mnie nie przekonał. Verso dalej prezentuje się bardzo dobrze na tle reszty stawki.
My Toyota is Fantastic :)

riesling

  • Gość
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #4 dnia: 03-05-2011, 15:57:16 »
A ja się właśnie zastanawiałem nad autobusem 5008 :-) ale toyota dała lepsze warunki i wszystkim w rodzinie przypadła do gustu głównie za wygodniejszą kabinę pasażerską. Ma mniejszy bagażnik niż 508 czy 5008 więc bez jakiegoś piórnika na dachu chyba się w wakacje nie obejdzie? Wycieraczki też mogłaby toyota zapożyczyć od puga - te wachlujące od środka do słupków - moi wysocy pasażerowie mieli by lepsze pole widzenia.
No, dość tych porównań, na razie jest OK.

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #5 dnia: 03-05-2011, 17:45:28 »
Peugeot 5008 akurat wchodził jak kupowałem Verso i nawet byłem w Peugeocie go obejrzeć. Zrobił na mnie wrażenie niedopracowanego samochodu i nie najlepiej wykończonego, system składania i przesuwania foteli bardzo niewygodny i nie do opanowania przez dzieci. Wygląd też nie za bardzo - za dużo "chromowanego" plastiku. Cenowo też średnio. Byłem na jeździe próbnej 5008 1.6 Turbo, bardzo fajny silnik ale podobno sporo pali. Wrażenia z jazdy dobre, wygodna pozycja za kółkiem, silnik 1.6T cichy i ciągnie od niskich obrotów, mocne hamulce. Z kolei 1.6 HDI ma mój ojciec w 407, bardzo oszczędny silnik ale głośny i toporny, na 5008 za słaby. 2.0 HDI niestety drogi.

Box na dach to pierwsza rzecz, którą kupiłem do Verso, dach jest dosyć długi więc wchodzi spore pudło. Przydaje się przy dłuższych wyjazdach z dużą ilością bagaży w 5 osób, nie mówiąc o 6-7 kiedy bagażnika praktycznie nie ma.
« Ostatnia zmiana: 03-05-2011, 17:59:38 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)

Offline Lew2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #6 dnia: 03-05-2011, 21:04:45 »
Box na dach to pierwsza rzecz, którą kupiłem do Verso, dach jest dosyć długi więc wchodzi spore pudło. Przydaje się przy dłuższych wyjazdach z dużą ilością bagaży w 5 osób, nie mówiąc o 6-7 kiedy bagażnika praktycznie nie ma.
Ja też myślałem o boksie, ale ostatecznie zastosowałem inne rozwiązanie. Kupiłem kratkę oddzielającą bagażnika z katalogu akcesoriów. Pojemność bagażnika wynosi wtedy 700 litrów. Zaletą tego jest to, że wszystkie bagaże masz w środku samochodu i nie musisz wozić nic na dachu. Oczywiście nie ma wtedy szóstego i siódmego miejsca, ale te miejsca nie są przeznaczone do jazdy na wczasy, ale raczej aby kogoś podrzucić na krótkiej trasie. Jeżdżę w pięcioosobowym składzie na wycieczki i wczasy i nie widzę na razie potrzeby kupna boksu na dach, bo przy zastosowaniu kratki pojemność bagażnika jest ogromna! Jakby coś, to zawsze można dokupić, tym bardziej że samochód ma fabryczne relingi dachowe i jest znakomicie przystosowany do turystyki. (Nie wiem jak się ma cenowo kratka do boksu.)
Przy okazji dodam, że ponieważ samochód ma krótki zwis od tylnej osi, więc ma bardzo dużą ładowność bagażnika. Powoduje to również że bez problemu na haku holowniczym można umieścić bagażnik rowerowy na 3 rowery. Wcześniej ten sam bagażnik woziłem na sedanie (Carina E) i po obciążeniu haka tylnego i załadowaniu bagażnika do pełna samochód źle się prowadził i czasem uwadzał o jezdnię bądź nierówności na jezdni. (Trzeba było stosować podkładki gumowe pod sprężyny.)
Lew2, Verso 1.8, Multidrive S, SOL+

Offline maro22

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 257
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #7 dnia: 03-05-2011, 21:08:15 »
Ja pomimo wpłaconej zaliczki i planowego odbioru Verso w przyszłym tygodniu ciągle się zastanawiam nad Mazdą 5 i Fordem C-Max jeszcze z rocznika 2010 stoi w salonie w pełnej wersji i dodatkami (ksenony, felgi 17" itd...) Byłem nawet z kolegą "motomaniakiem" by doradził bo Ford i Verso są w tej samej cenie ale jednak Toyota górą. Ja jeszcze wcześniej brałem pod uwagę Peugeota 3008 i 508 (aktualnie mam 206). Jednak Peugeot odpadł bo jak ktoś mądrze napisał: "Pierwsze auto sprzedaje salon a drugie serwis" a ten w przypadku mojego Peugeota 206 w Krakowie był wybitnie denny. W zasadzie pierwszy raz przekroczyłem próg salonu Toyoty z myślą o Avensis kombi... W mojej ocenie Mazda 5 to najmocniejszy konkurent Verso. Katalog Mazdy ciągle leży na stole a auto jest dostępne "od ręki" więc kto wie...

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #8 dnia: 03-05-2011, 23:06:50 »
Co do Forda C-Max to jest to auto tylko 5 miejscowe, więc można go porównać do Scenica czy Altei XL ale nie do Verso. Jeżeli natomiast chodzi o Grand C-Maxa to niestety ale jest to auto jak dla mnie brzydkie (sam C-Max wygląda ok), coś dziwnego dzieje się w tylnej części jego nadwozia. Do tego wnętrze też jest brzydkie, czarne błyszczące plastiki są dobre może w telewizorze ale na kokpicie??? Dochodzi kiepska jakość montażu wnętrza i nieprzydatny, mikroskopijny 3 rząd siedzeń, w 2 rzędzie zresztą tylko dwa boczne miejsca są wygodne bo auto jest za wąskie. Gdzie mu tam do S-Maxa, który jest rzeczywiście super samochodem. Zdecydowanie wolałbym Verso lub Mazdę 5, a nawet Grand Scenica czy Tourana, który po liftingu jakoś wygląda, chociaż jak to u VW gorzej u niego z wnętrzem.

Zgadzam się, że nowa Mazda 5 jest aktualnie najmocniejszym konkurentem Verso. Jak kupowałem moje Verso to na rynku była jeszcze stara 5, która konkurencji nie stanowiła. Dziwi mnie tylko to, że jeszcze nie widziałem nowej 5 na ulicy w Polsce! Jedynie w salonie Mazdy :-) Nie wiem dlaczego się one nie sprzedają, cena wydaje się ok, jest tańsza niż była stara 5. W sumie jedyne co mi nie pasuje w 5 to rozkład foteli. Jest to auto nie 5+2 jak Verso i większość konkurencji tylko 4+3, bo środkowy fotel Karakuri w drugim rządzie jest bardzo niewygodny i lepiej go używać jako podłokietnika lub zrobić przejście do trzeciego rzędu (super sprawa). Mając 5-osobową rodzinę tak jak ja, to nie jest najwygodniejsze rozwiązanie, bo jak tu się zabrać na wakacje? 2 dorosłe osoby z przodu, 2 dzieci w drugim rzędzie a trzecie w trzecim, bo tam jest wygodniej niż na środku w drugim. Ale wtedy nie ma połowy bagażnika, który właśnie na wakacjach jest najbardziej potrzebny. W Verso w drugim rzędzie są 3 identyczne fotele, co w połączeniu z płaską podłogą sprawia, że wszystkie trzy osoby mają tak samo wygodnie i to jest duża zaleta. Co prawda nie da się zrobić przejścia do trzeciego rzędu jak w Maździe ale coś za coś. Można zresztą złożyć środkowy fotel i dzieci mogą wtedy skakać po 2 i 3 rzędzie, byle w skarpetkach ;-)  Ogólnie taki układ foteli jak w 5 jest najlepszym rozwiązaniem w dużych minivanach typu Previa, Sienna, Odyssey czy MPV, gdzie w drugim rzędzie masz 2 wygodne kapitańskie fotele, w trzecim rzędzie 3-osobową kanapę a za tym wszystkim jeszcze bagażnik. W kompaktowym minivanie to jednak przerost formy nad treścią. Za to w 5 bardzo mi się podobają przesuwne drzwi z tyłu, co jest najlepszym rozwiązaniem w minivanach a mają to w tej klasie tylko 5 i Grand C-Max. Tylko jedna rzecz - łatwo uszkodzić rękę, nogę czy nawet głowę dziecka w takich drzwiach i to nie jest żart tylko poważna sprawa, niestety nie są one bezpieczne w wersji manualnej i u moich znajomych mało brakowało a byłaby kiedyś tragedia z powodu takich drzwi. Dlatego jeśli przesuwne drzwi to tylko na elektryce z zabezpieczeniem, żeby zatrzymały się przed przeszkodą. W Maździe 5 elektryczne drzwi są tylko w najdroższej wersji Sport i tylko na taką wersję bym się zdecydował kupując tę Mazdę.

Co do zwykłych aut to niestety ostatnio się w nie nie mieszczę dzięki doskonałemu Cx i za wysoko umieszczanym fotelom. Ostatnio nic nie widziałem i wycierałem czuprynę o podsufitkę właśnie w nowej Avensis kombi a mam tylko 185cm. Fotel oczywiście maksymalnie opuściłem. A w poprzedniej Ave siedziałem wygodnie i widoczność była dobra. W minivanach nie ma tego problemu.

Dyskusję o boksach przeniosłem do wątku o akcesoriach :-)

Dodam tylko, że ja też kiedyś miałem Carinę E - moje pierwsze auto. Ale szczytem miękkiego zawieszenia tylnego była Camry V6, którą miałem po Carinie. Jak wsiadły 3 dorosłe osoby do tyłu to do bagażnika już właściwie nie powinno się nic wkładać bo opony tarły o nadkola. Rzeczywiście Verso pod względem ładowności jest super.

Co do wycieczek, to zwykle też jeżdżę w 5 osób, ale czasem bierzemy znajomych i jedziemy w 7 osób. Jeżeli mówimy o mieszanym składzie dorosłych i dzieci i boksie na dachu, to spokojnie można się zabrać nawet gdzieś dalej w 7 osób. Ostatnio byliśmy tak w Białowieży i było ok. Jedyne co, to widoczność z 3 rzędu w Verso nie jest najlepsza, jest tylko mała trójkątna szybka a dzieci lubią oglądać co się dzieje za oknem. No i mam obawy co do bezpieczeństwa - w razie najechania na tył jakiegokolwiek kompaktowego minivana osoby siedzące w tylnym rzędzie praktycznie nie są zabezpieczone. Kurtyny trzeciego rzędu, które są w Verso to wtedy tylko kwiatek do kożucha...
« Ostatnia zmiana: 03-05-2011, 23:34:42 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)

Offline mgenek

  • Moderator
  • Toyot Chodzacy
  • ******
  • Wiadomości: 1015
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #9 dnia: 12-05-2011, 17:34:43 »
Zgadzam się, że nowa Mazda 5 jest aktualnie najmocniejszym konkurentem Verso. Jak kupowałem moje Verso to na rynku była jeszcze stara 5, która konkurencji nie stanowiła. Dziwi mnie tylko to, że jeszcze nie widziałem nowej 5 na ulicy w Polsce! Jedynie w salonie Mazdy :-) Nie wiem dlaczego się one nie sprzedają, cena wydaje się ok, jest tańsza niż była stara 5.

1.8 115 koni dla benzyny albo 1.6 115 koni dla diesla. Ja się nie dziwię, że się nie sprzedają. Do tych 115 koni dołóż sobie cenę 90 kPLNów i sprawa robi się IMO oczywista. Mi się nie chciało, nawet przez pakiety wyposażenia przedzierać.

Generalnie jest teraz problem z silnikami bo wszyscy wchodzą w turbo/kompresory do benzyn a zwykłe wolnossące to nie dość, że mniejszość to jeszcze słabizna. Silniki o pojemności ~1.8 i mocy 140-150 koni to tylko u Toyoty i Hondy (Honda nie ma minivana). U konkurencji, albo malutki uturbiony albo wizja pchania pod górkę wielkiej gabloty staje się prawdopodobna.
pzdr.
Michał

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #10 dnia: 12-05-2011, 18:14:01 »
Jest Mazda 5 z silnikiem 2.0 150KM od 90 tys. a za 100 tys. masz już full-wypasioną wersję Sport z tym silnikiem (min. elektryczne drzwi, skóra i start&stop). To drogo? Na tle konkurencji (5008, C4 Grand Picasso, S-MAX) całkiem ok, biorąc pod uwagę, że mamy samochód made in Japan, większy od Verso, 7-miejscowy w standardzie i bardzo dobrze wyposażony. Verso z dieslami 2.2 to ma dopiero chore ceny i chyba nikt tego nie kupuje.

Co do silników 115KM w 5 to rzeczywiście porażka, a faktem jest, że sprzedaż zawsze nakręcają słabsze wersje. No ale, żebym w ogóle żadnej 5 nie widział na ulicy w 9 miesięcy od premiery to jakiś szok  :-o

Zgadzam się co do spostrzeżeń na temat małych uturbionych benzyn u konkurencji, na ten aspekt też zwracałem uwagę przy kupnie Verso. Nie mam zaufania do bezwaryjności takich silniczków, no i spalanie wcale nie jest takie fajne. Do tego jak to brzmi Touran czy Scenic 1,5 tony wagi i silniczek 1.4  <zalamka>  Może jestem starej szkoły. No, ale pseudo-ekolodzy są szczęśliwi  :|
My Toyota is Fantastic :)

Offline mgenek

  • Moderator
  • Toyot Chodzacy
  • ******
  • Wiadomości: 1015
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #11 dnia: 12-05-2011, 18:24:35 »
Albo Yeti 1.2   <zalamka>

Co do mazdy to wiesz, zależy jaki kto ma budżet. Ja chciałem wydać max 8 i pół dychy i tak zrobiłem. W mazdzie by mi został niestety smutek i 115 kucy.

Z Citroenami to jest też tak, że cena w katalogu stoi powiedzmy 100 i na dzień dobry dostajesz w salonie upust ~17% (bo firma, bo branża bo coś tam). Ja miałem takie podejście do nowego C4 -  w katalogu 8 dych, po rabacie nieco ponad 6. No i benzyna 1.6 120 koni w cytrynie albo 1.6 110 koni w Grand Scenicu  :grin:

Na papierze trochę lepiej wyglądają klekoty ale te zupełnie mnie nie interesują.
pzdr.
Michał

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #12 dnia: 12-05-2011, 18:37:00 »
Tak, ja też nie rozumiem polityki cenowej francuzów, w końcu jak idę do salonu to idę do salonu a nie na bazar, żeby się wykłócać o cenę, a potem porównywać na forach kto ile dostał rabatu na ten model i czy dobrze kupiłem, czy mnie wy...  :grin:

Jednak polityka japończyków czy choćby VW jest tu dużo czytelniejsza, a wyżsżą cenę zapłaconą w salonie i tak się w dużej części odzyska przy odsprzedaży, nie mówiąc o (odpukać) mniejszej ilości napraw i problemów.

Mnie też klekoty zupełnie nie interesują. Byłem nawet na jeździe próbnej Verso 2.0 D-4D ale całokształt jazdy dieslem to jednak zupełnie nie dla mnie.

Z francuzów też się interesowałem Grand Scenikiem bo z wyglądu i wykonania wnętrza mi się bardzo podoba, ale tak jak piszesz totalna porażka z silnikami benzynowymi: 1.6 110KM to staroć i muł, jak piszą producenci "sprawdzony silnik", 1.4TCE 130KM pali kilka litrów więcej jak 1.8 w Verso i mam poważne obawy co do jego trwałości. 2.0 140KM wyłącznie z tragiczną skrzynią CVT. To wszystko. Renault niestety nie miało nic dla mnie. A samochody PSA poza wszystkim nie podobają mi się zupełnie.
My Toyota is Fantastic :)

Offline mgenek

  • Moderator
  • Toyot Chodzacy
  • ******
  • Wiadomości: 1015
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #13 dnia: 12-05-2011, 20:16:05 »
Tak, ja też nie rozumiem polityki cenowej francuzów, w końcu jak idę do salonu to idę do salonu a nie na bazar, żeby się wykłócać o cenę, a potem porównywać na forach kto ile dostał rabatu na ten model i czy dobrze kupiłem, czy mnie wy...  :grin:

Dokładnie. Można pogadać np. o akcesoriach ale cena (poza akcjami ogólnokrajowymi, np. wyprzedaż rocznika) powinny być stałe.

Mnie też klekoty zupełnie nie interesują. Byłem nawet na jeździe próbnej Verso 2.0 D-4D ale całokształt jazdy dieslem to jednak zupełnie nie dla mnie.

+1
Mam identyczne odczucia. Niby wszystko jest ok, a źle się jeździ.

Ja jestem wieloletnim Hondziarzem. Miałem krótką (roczną) przygodę teraz oplem vectrą i jak w salonie wpakowałem swoje 4litery do Verso to momentalnie poczułem się jak w domu. Wycieraczki, światła, regulacje... jak dawniej, miodzio. Zona nie chciała wyjść + mój błysk w oku - i jak to zobaczył facet w salonie to od razu byłem na przegranej pozycji negocjacyjnej :laugh:
pzdr.
Michał

Offline tjedral

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 792
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Verso a konkurencja
« Odpowiedź #14 dnia: 12-05-2011, 22:06:38 »
nieco większa w rozmiarach, ale silniczek ok 280 kucy (v6 3,5l,) AWD JBL, kamera cofania, DVD i takie tam  - Sienna zza Wielkiej Wody
Toyota Camry Wagon Custom V6, 3.0, MT
Toyota Camry Sedan V6 GX , 3.0, AT


 

Beesafe.pl