Częœci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Zacięty kluczyk w stacyjce (F)  (Przeczytany 4958 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ArTi

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Cari E 1,8 Kombi
Zacięty kluczyk w stacyjce (F)
« dnia: 14-02-2005, 08:33:42 »
Kluczyk jest włozony, wszystko działa i odpala. Ale po przekreceniu do pozycji lock nie chce wyjść (tzn. wychodzi kawałek (1/3-1/4). Da się coś z tym zrobić?
« Ostatnia zmiana: 21-03-2006, 19:09:05 wysłana przez danielo »
Cari E  Black demon

Offline Kryspin

  • Administrator
  • ******
  • Wiadomości: 5496
  • Płeć: Mężczyzna
  • ZŁOSLIWY STARY ADMINISTRATOR
    • Toyota Klub
Zacięty kluczyk w stacyjce (F)
« Odpowiedź #1 dnia: 14-02-2005, 10:46:55 »
Prawdopodobnie zaciął się jakiś brok.
Spróbuj zacząć od potraktowania stacyjki jakimś płynem chociażby WD-40, a jeśli się nie da to pewnie zostanie tylko wymiana.

Powodzenia.
« Ostatnia zmiana: 21-03-2006, 19:11:12 wysłana przez danielo »
LEXUS.jp

cobra101

  • Gość
Zacięty kluczyk w stacyjce (F)
« Odpowiedź #2 dnia: 16-02-2005, 10:23:59 »
Witam. Niestety mi przytrafiło sie to samo :( ...meczyłem sie jednak z tym troche czasu jednak jakims cudem udalo mi sie go wyjac...mialem ponoc duzo szczescia bo inaczej czekalaby mnie wymiana stacyjki...teraz uzywam zapasowego(nieuzywanego) kluczyka i znowu jest wszystko ok...prawdopodobnie kluczyk po pewnym czasie wyciera sie i to powoduje objawy niesprawnosci stacyjki...prosze spróbować moze sie uda go wyjac i uzyc zapasowego kluczyka (jezeli go Pan posiada). Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 21-03-2006, 19:12:10 wysłana przez danielo »

Offline ArTi

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Cari E 1,8 Kombi
Zacięty kluczyk w stacyjce (F)
« Odpowiedź #3 dnia: 25-03-2005, 12:17:15 »
Bede dalej probowal ale jak by co..... to co trzeba wymienic czy wystarczy stacyjke i trzeba cos tam przeprogramowac czy jest to wymiana calosci z modulem, czy jeszcze cos innego?

Upd.
Problem rozwiazany. :aclap  Odkręciłem "pokrycie", wyciagnalem stacyjke (przekrecic kluczyk i od spodu wcisnac bolec-zapadke i wyciagnac stacyjke ) i rozmontowalem (uwaga blaszki zapadek po wyjeciu klucza wyskocza) i wyjalem klucz. Okazalo sie ze na boku klucza byl zadzior od uderzenia ( :?: ), ktory zlikwidowalem. Naszczescie obylo sie bez kosztow. :D
Miedzy czasie opracowalem procedure awaryjna na wypadek... ktora powinna zadzialac ( UWAGA nie sprawdzone)  Koszt stacyjki (~220zl), dorobienie kluczy wg nowej stacyjki z aktywatorem ze starego (~150zl x2). Jedyna niedogodnosc to inny klucz do drzwi a inny do stacyjki.
« Ostatnia zmiana: 21-03-2006, 19:14:00 wysłana przez danielo »
Cari E  Black demon

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
Zacięty kluczyk w stacyjce (F)
« Odpowiedź #4 dnia: 15-07-2005, 18:01:30 »
Właśnie mam ten sam problem - nie mogę wyciągnć kluczyka ze stacyjki. Arti czy możesz napisać szczegółowo jaką masz procedurę naprawczą i awaryjną w tym przypadku.
« Ostatnia zmiana: 21-03-2006, 19:13:19 wysłana przez danielo »
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline ArTi

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Cari E 1,8 Kombi
Zacięty kluczyk w stacyjce (F)
« Odpowiedź #5 dnia: 15-07-2005, 19:26:03 »
Procedura jest w poście powyżej twojego. Ale jeszcze raz. Najlepiej będzie chyba odłączyć akumulator. Należy odkręcić poszycie pod kierownica (to gdzie jest dźwignia otwierania komory silnika). Od spodu w korpusie stacyjki będzie widoczny okrągły zatrzask- guziczek. Należy przekręcić kluczyk, wcisnąć ten zatrzask i wyciągnąć stacyjkę. Spróbować wyjąć klucz. Jak nie wyjdzie ściągnąć sprężynę zabezpieczającą na końcu i spróbować tylko bardzo lekko wysunąć wkład, bo w tym momencie klucz powinien wyjść i wsunąć wkładkę stacyjki z powrotem. Jak nie wyjdzie to wyjąć wkład stacyjki. Podczas próby wyjmowania klucza zachowując ostrożność bo zapadki będą próbowały wyskoczyć (przytrzymywać palcami). Uważać na bolec blokady kierownicy. Zalecana jest duża ostrożność.
Po udanym wyciągnięciu klucza włożyć na jego miejsce zapasowy i zmontować w odwrotnej kolejności. Jeśli klucz miał zadzior jak w moim przypadku to po wyciagnięciu najlepiej go już nie używać tylko dorobić nowy. Ja próbowałem spiłować zadzior i zalepić wklęśnięcie masą specjalną ale było ono na tyle małe że po pewnym czasie wyleciała a nie chciałem wiercić otworu w kluczu.
Procedura na wypadek $#@#!!!.. jest hipotetyczna i nie sprawdzona.
Należy zakupić stacyjkę z kluczami i udać się do zakładu dorabiającego klucze z immobilajzerami i wykonać klucz do nowej stacyjki z aktywatorem ze starego klucza. Teoretycznie powinno to działać
« Ostatnia zmiana: 21-03-2006, 19:26:55 wysłana przez danielo »
Cari E  Black demon

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
Zacięty kluczyk w stacyjce (F)
« Odpowiedź #6 dnia: 15-07-2005, 21:53:58 »
SUPER - dzięki za pomoc !!! :-)
« Ostatnia zmiana: 21-03-2006, 19:37:08 wysłana przez danielo »
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
Zacięty kluczyk w stacyjce (F)
« Odpowiedź #7 dnia: 15-07-2005, 22:05:13 »
Jeszcze jedno pytanko na jaką pozycję należy przekręcić kluczyk - czy jest to pozycja "LOCK" ?
Poza tym obawiam się wypadnięcia wszystkich zapadek, czy jak wyciągnąć stacyjkę i nie zdejmować sprężyny to zapadki same nie wylecą?
Czy samemu można to potem poskładać do kupy ???
« Ostatnia zmiana: 21-03-2006, 19:39:05 wysłana przez danielo »
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
Zacięty kluczyk w stacyjce (F)
« Odpowiedź #8 dnia: 16-07-2005, 22:34:21 »
Udało mi się wyciągnąć kluczyk, bez wyciągania wkładu :D  - okazało się, że miałem zadzior na kluczyku, który spiłowałem drobnym pilniczkiem i jest teraz jak nowy.
 :idea: Mam update na gorąco do Twojej procedury:
1. Należy odkręcić poszycie pod kierownica - 2 śrubki (to gdzie jest dźwignia otwierania komory silnika).
2. Należy przekręcić kluczyk na pozycję "ACC" (tylko w tej pozycji można wyjęć stacyjkę  :!: ), wcisnąć zatrzask za pomocą śrubokręta ( będzie widoczny od spodu w korpusie stacyjki)  i wyciągnąć stacyjkę ciągnąc za kluczyk.
3. Mając stacyjkę w ręku należy wpuścić smaru w spray'u i nacisnąć "ogon" (wystająca podłużna część poza korpus stacyjki) do dołu - w ten sposób podniosą się zapadki (widać to po podniesionym grzbiecie - przedłużeniu ogona na korpusie stacyjki) i śmiało można wyciągnąć klucz z każdym zadziorem (sprawdzałem to poprzez włożenie z powrotem klucza i bez podniesienia ogona, nie byłem go wstanie wyciągnać, po naciśnięciu wychodził bez żadnych oporów  :lol: )
4. Nie ma możliwości wyciągnięcia wkładu stacyjki, ponieważ po zdjęciu półkolistego pierścienia z tyłu, nie można wyciągnąć wkładu przodem, bo blokuje go zanitowana osłonka z oznaczeniami "LOCK","ACC", "ON", "START". Przodem się nie da wyciągnąć, bo blokuje kluczyk. Można zniszczyć nity, ale chyba nie o to chodzi - później będzie wszystko latać.
5. Zeszlifować zadzior drobnym pilniczkiem i cieszyć się darmową naprawą. :-)
« Ostatnia zmiana: 21-03-2006, 19:46:59 wysłana przez danielo »
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline nemos

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
zacinanie stacyjki
« Odpowiedź #9 dnia: 21-03-2006, 16:41:38 »
Prosze o pomoc. Nie działa stacyjka. Wkładam klucz i nie moge przekrecic kluczyka. Załapuje raz na 100. Czy mozna ja rozłożyć ,czy trzeba kupić nową?

sylwek

  • Gość
Odp: zacinanie stacyjki
« Odpowiedź #10 dnia: 21-03-2006, 17:03:14 »
ja miałem u siebie taką samą sytuację, wpuściłem troszkę smaru w spreju i teraz wszystko chodzi lekko i płynnie

Offline nemos

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: zacinanie stacyjki
« Odpowiedź #11 dnia: 21-03-2006, 17:40:55 »
Zastosowałem wd40-ale nic nie pomogło.

Offline ArTi

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Cari E 1,8 Kombi
Odp: zacinanie stacyjki
« Odpowiedź #12 dnia: 21-03-2006, 18:25:04 »
Ja mialem zadzior na kluczu i byly problemy z przekreceniem + nie dalo sie wyciagnac ze stacyjki. Stacyjka sie rozbiera. Temat odpowiedni jest w FAQu. http://www.tkp.org.pl/index.php/topic,2927.0.html
« Ostatnia zmiana: 21-03-2006, 19:05:38 wysłana przez ArTi »
Cari E  Black demon

Offline musznik

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
  • Carina 3s-fe!
Stacyjka carina.
« Odpowiedź #13 dnia: 26-06-2010, 20:18:18 »
witam , dzisiaj zawiodla mi stacyjka w mojej tojocie i mam pytanie czy ta stacyjka pasuje to cariny 92r 2,0l gli ? http://www.allegro.pl/item1087108334_stacyjka_toyota_carina_e.html   na oko wyglada tak samo:) z gory dzieki
 mam jeszcze jedno pytanie ? czy ja mam imobilajzer ? czy po wstawieniu tej stacyjki w calosci auto mi odpali ?



Przed założeniem nowego wątku zajrzyj do FAQ o carinie i użyj funkcji szukaj. Watek scalam z odpowiednim. 

Pozdrawiam Miche
« Ostatnia zmiana: 27-06-2010, 16:33:58 wysłana przez Miche »
Carina 3s-fe!

Offline adpre

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 940
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: stacyjka carina 92r
« Odpowiedź #14 dnia: 27-06-2010, 09:25:04 »
ale co zawiodlo?
kluczyka nie Mozesz wyjac?
auto nie odpala?
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec.
(George Carlin)



Piłeś -  nie jedź!
Nie jedziesz - wypij.