Częœci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Corolla 2004 2.0 90 KM czy warto?  (Przeczytany 1501 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dexster

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Corolla 2004 2.0 90 KM czy warto?
« dnia: 18-12-2012, 11:21:05 »
Witam serdecznie Was wszystkich. Trafiłem tutaj ponieważ potrzebuję Waszej porady i pomocy. Od jakiegoś czasu szukam auta i w końcu trafiłem na Corolle w wersji kombi. Sam wygląd auta mi się podoba i dość dużo czytałem na temat ich zalet. Jednak to co upolowałem to model z 2004 roku z silnikiem diesla o pojemności 2.0 i 90 KM. Mam kilka pytań i będę bardzo wdzięczny za pomoc oraz waszą poradę.  :546:

1. Jak w wytrzymałością tego silnika 168 tys to chyba nie dużo dla niego?
2. Tam jest łańcuch? Jakie czynności serwisowe z nim trzeba robić?
3. Na co zwracać uwagę przy oględzinach. Co najczęściej się wyciera psuje itp?
4. Jak wygląda temat korozji tych aut. Są dobrze zabezpieczone? Gdzie szukać ognisk?
5. 90 KM to nie za mało jak na kombi? Wiem że tam jest kwestia momentu ale jak auto zachowuje się w praktyce. Osobiście bardziej patrze na niskie koszty niż na prędkość.
6. Da się coś sprawdzić gdy będę dysponował nr VIN auta? 
7. Co w tych silnikach pada i czy koszty naprawy są wysokie? ten model ma koło masowe czy nie bo znalazłem sprzeczne informacje.
8. Da się jakoś zweryfikować ilość przejechanych km. Po jakim dystansie powinny zacząć się pojawiać przetarcia itp.


Dużo pytań ale będę bardzo wdzięczny za pomoc i odpowiedz na nie. Wasze uwagi i wszystkie sugestie będą dla mnie bardzo cenne więc jeśli wiecie coś o co nie zapytałem to proszę podzielcie się tą wiedzą :)


Pozdrawiam
Grzegorz

Offline Piotr Sas

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2290
  • Płeć: Mężczyzna
  • była Corolla 1.4 VVTI jest Auris 1.4 D4D
Odp: Corolla 2004 2.0 90 KM czy warto?
« Odpowiedź #1 dnia: 18-12-2012, 13:03:42 »
ad.1. normalnie.
ad.2. jest. żadnych
ad.6. przy aucie krajowym serwisowanym tak.
ad.7. poszukaj info na forum....
ad.8. patrz pkt. 6
Niech inni odpowiedzą na pozostłe pytania 
Obi

Offline bis24

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fiesta 1.4 mk7 FL
Odp: Corolla 2004 2.0 90 KM czy warto?
« Odpowiedź #2 dnia: 18-12-2012, 14:07:48 »

Offline paba

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4055
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Corolla 2004 2.0 90 KM czy warto?
« Odpowiedź #3 dnia: 18-12-2012, 14:41:34 »
nie wstyd, tylko spojrzał zapewne na 1.4 d4d, który jest na łańcuchu jak i również benzyny

1. 168 kkm, o ile jest prawdziwe to nieduży przebieg na takie auto, wychodzi nieco ponad 20 kkm rocznie

2. tam jest pasek, pasek i rolki trzeba zmienić co 100 kkm, kontrola luzu zaworowego co 90 kkm

3. zwracać uwagę na budę, czy zostawia prawidłową ilość śladów, czy główne elementy są nienaruszone, sprawdzić mechanikę, prowadzenie i ew. kwestie formalne jak w każdym aucie
sprawdzić auto na interfejsie diagnostycznym (np. pod kątem prawidłowej pracy sond lambda, wydech może wymagać wymiany, luzy w przekładni kierowniczej (były jakieś wady), końcówki drążków)
kupujesz diesla - więc uwaga na wtryskiwacze, pompę wysokiego ciśnienia, turbosprężarka - nie wiadomo kto i jak się z autem obchodził
2masu nie ma jeśli to 90hp

4. pod względem korozji zabezpieczona dobrze, aczkolwiek ślady mogą być wszędzie po robionej naprędce naprawie. szukaj wilgoci w bagażniku, czasem spływa i potrafi niezłe spustoszenie zrobić (widać po narzędziach, po zapachu materiałowej maty), pooglądaj też ew. nieoryginalne łączenia blach w bagażniku

5. nie jeździłem, ale pewnie przy budzie w kombi to bez szału

6. nie wiem, ale jeśli nie przyjedziesz osobiście, najlepiej na przegląd przedsprzedażny to pewnie niezbyt chętnie na to patrzą. na pewno za granicą jak dobrze zagadasz - zwłaszcza w Niemczech Ci napiszą

7. j/w, dwumasu jest tylko w 2.0 d4d 116hp po liftingu, możesz sobie jeszcze po vinie sprawdzić na toyodiy.com

8. różnie z tym jest :) nie kierowałbym się tym bardzo bo handlarze często takie mocno przetarte kierownice wymieniają na używane mniej wytarte, poza tym różnie się zużywają takie elementy (eksploatacja autem do kościoła, z dziećmi, czy przedstawiciel handlowy), jeżdżą suche babcie, ale i poddenerwowani spoceni panowie :cheesy: sprawdź na pewno czy airbag nie różni się znacząco odcieniem od reszty kierownicy..
« Ostatnia zmiana: 18-12-2012, 16:15:49 wysłana przez paba »
Yaris '99

Offline bis24

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fiesta 1.4 mk7 FL
Odp: Corolla 2004 2.0 90 KM czy warto?
« Odpowiedź #4 dnia: 18-12-2012, 15:10:27 »
nie wstyd, tylko spojrzał zapewne na 1.4 d4d, który jest na łańcuchu
nie każdy 1.4 d4d jest na łańcuchu
tam jest pasek, pasek i rolki trzeba zmienić co 100 kkm,
co 105 kkm

Offline paba

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4055
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Corolla 2004 2.0 90 KM czy warto?
« Odpowiedź #5 dnia: 18-12-2012, 15:31:09 »
nie wstyd, tylko spojrzał zapewne na 1.4 d4d, który jest na łańcuchu
nie każdy 1.4 d4d jest na łańcuchu
tam jest pasek, pasek i rolki trzeba zmienić co 100 kkm,
co 105 kkm
Aygo 1.4 d4d ma pasek, innego nie znam 1.4 d4d bez łańcucha, ale chyba nie o tym wątek?

105 kkm, bo tak wypada interwał w ASO, podałem orientacyjne dane
Yaris '99

Offline Piotr Sas

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2290
  • Płeć: Mężczyzna
  • była Corolla 1.4 VVTI jest Auris 1.4 D4D
Odp: Corolla 2004 2.0 90 KM czy warto?
« Odpowiedź #6 dnia: 18-12-2012, 21:44:19 »
Rzeczywiście myślałem o 1.4 d4d ....
Jakiś rozkojarzony jestem.
Obi