Autor Wątek: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"  (Przeczytany 64762 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Adrian

  • Gość
Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« dnia: 25-04-2005, 12:37:22 »
Dziś w serwisie dowiedziałem się, iż powinienem przesmarować krzyżak w układzie kierowniczym, ponieważ smar się już zużył i czuć lekkie stuki. W serwisie cenią sobie tą usługę na 300 PLN, więc trochę drogo, wolałbym zrobić to dużo taniej we własnym zakresie. Jeśli ktoś wie gdzie to ustrojstwo się znajduje, czym i jak to przesmarować to będę wdzięczny ;)
« Ostatnia zmiana: 18-05-2006, 20:36:19 wysłana przez ayrsen »

olo

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #1 dnia: 26-04-2005, 11:47:01 »
Dziwne? Jak się zużył skoro są to przestrzenie zamknięte. Zwykle, jeśli krzyżak nie ma kalamitek to rozbieramy go po uprzednim wymontowaniu - jest zawsze gdzieś na kolumnie kierowniczej. Wg mnie, jeżeli to on stuka (czemu nie daję wiary - są to odporne na zużycie części) to należy go przy luzach na łożyskach igiełkowych wymienić. Smarowanie nic nie da.
« Ostatnia zmiana: 18-05-2006, 20:37:27 wysłana przez ayrsen »

serwisSJ

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #2 dnia: 26-04-2005, 11:51:11 »
Cytat: Adrian
ponieważ smar się już zużył i czuć lekkie stuki.
??? debile chyba
Przeciez jezeli sa stuki to co pomoże smarowanie go (osobna sprawa jak chcą go nasmarowac????) Jezeli krzyzak ma luz to tylko i wyłącznie sie go wymienia na nowy.
A znajduje sie on: pierwszy obok pedałow a drugi nad przekładnia kierowniczą na wałku.
« Ostatnia zmiana: 18-05-2006, 20:38:36 wysłana przez ayrsen »

Adrian

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #3 dnia: 26-04-2005, 12:30:47 »
Cytat: serwisSJ
Przecież jeżeli są stuki to co pomoże smarowanie go (osobna sprawa jak chcą go nasmarować????) Jeżeli krzyżak ma luz to tylko i wyłącznie się go wymienia na nowy.
No to zgłupiałem dokumentnie. :? To albo muszę pojechać do jeszcze dwóch innych serwisów, niech ocenią lub zostawić to tak jak jest, bo mi nie przeszkadza.
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:22:26 wysłana przez ayrsen »

kajjo

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #4 dnia: 26-04-2005, 16:26:58 »
Wspomnianemu serwisowi nie chodziło chyba o smarowanie krzyżaka ale uzupełnienie smaru w połączeniu wielowypustowym dolnego wałka kolumny kierowniczej z przekładnią kierowniczą. Faktycznie, jeżeli tego smaru jest tam mało lub nie ma go w ogóle to słyszalne są stuki przy wolnej jeździe po niewielkich nierównościach. Wtedy trzeba do wspomnianego miejsca zaaplikować specjalny (czytaj jak najbardziej gęsty) smar. Czyli bez wyjęcia dolnego wałka się raczej nie obejdzie.
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:25:10 wysłana przez ayrsen »

Adrian

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #5 dnia: 26-04-2005, 18:08:37 »
Cytat: kajjo
uzupełnienie smaru w połączeniu wielowypustowym dolnego wałka kolumny kierowniczej z przekładnią kierowniczą.
Brzmi to cokolwiek skomplikowanie i zawile ale sensownie. :wink:
Cytat: kajjo
Czyli bez wyjęcia dolnego wałka się raczej nie obejdzie.
Wnioskuję z tego, że będę musiał odwiedzić ASO Toyoty. :(
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:24:53 wysłana przez ayrsen »

serwisSJ

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #6 dnia: 27-04-2005, 07:46:54 »
Cytat: kajjo
ale uzupełnienie smaru w połączeniu wielowypustowym dolnego wałka kolumny kierowniczej z przekładnią kierowniczą.

Hmm.... znaczy się przez smarowanie kasuje się luz na przekładni? Między ślimakiem a zębatką?
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:26:03 wysłana przez ayrsen »

Tomasz Runka

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #7 dnia: 27-04-2005, 09:52:30 »
Cytat: Adrian
Dziś w serwisie dowiedziałem się, iż powinienem przesmarować krzyżak w układzie kierowniczym :mad , ponieważ smar się już zużył i czuć lekkie stuki.

Mam ten sam problem (patrząc na Twój samochód wydaje mi się, że oglądam swój), mam znajomego w serwisie, który na hasło smarowania uśmiechnął się.... podobno nie na dlugo pomaga, ale jest możliwe. Wymiana wspomnianego krzyżaka wcześniej czy później jest konieczna.
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:28:33 wysłana przez ayrsen »

kajjo

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #8 dnia: 27-04-2005, 17:15:16 »
Smarujemy dokładnie wielowypust wału kierowniczego po zdemontowaniu dolnego wałka z krzyżakiem (czyli dokładnie połączenie wałków między krzyżakami ). Zalecany smar: ISOFLEX TOPAS NB52 lub toyotowski 08887-80509 (cena 75zł za małe opakowanie). Przez smarowanie nie kasujemy żadnego luzu - chodzi tylko o to aby tam było co najmniej 2,5 cm3 smaru i to pomaga.
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:30:10 wysłana przez ayrsen »

Adrian

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #9 dnia: 27-04-2005, 18:45:15 »
Cytat: kajjo
Smarujemy dokładnie wielowypust wału kierowniczego po zdemontowaniu dolnego wałka z krzyżakiem (czyli dokładnie połączenie wałków między krzyżakami ). Zalecany smar: ISOFLEX TOPAS NB52 lub toyotowski 08887-80509 (cena 75zł za małe opakowanie). Przez smarowanie nie kasujemy żadnego luzu - chodzi tylko o to aby tam było co najmniej 2,5 cm3 smaru i to pomaga.
DZIĘKI!!!
 :P Świetnie, wiem już prawie wszystko, zdradź mi jeszcze tylko gdzie demontuje się ten dolny wałek z krzyżakiem, w którym miejscu to się znajduje, ponieważ jestem kompletnym laikiem (lajkonikiem :lol: )w te klocki. :wink:
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:31:33 wysłana przez ayrsen »

kajjo

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #10 dnia: 27-04-2005, 20:10:51 »
Cytat: Adrian
zdradź mi jeszcze tylko gdzie demontuje się ten dolny wałek z krzyżakiem, w którym miejscu to się znajduje, ponieważ jestem kompletnym laikiem (lajkonikiem :lol: )w te klocki. :wink:
W takim razie nie rób tego sam bo jak to potem źle poskładasz to zerwiesz kabel spiralny w kierownicy (ten od poduszki powietrznej i sygnału dźwiękowego) i mogą być niezłe koszty.
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:32:38 wysłana przez ayrsen »

Adrian

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #11 dnia: 28-04-2005, 18:28:14 »
Cytat: kajjo
W takim razie nie rób tego sam
I nie zrobię. Pojadę do ASO Toyoty. Dziś się pytałem mechanika w zwykłym serwisie czy to zrobi, to mi powiedział, że się nie podejmie, bo to niewspółmierny nakład sił do zapłaty – po prostu za dużo babrania.
Mimo wszystko WIELKIE DZIĘKI za informację. :wink:
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:45:21 wysłana przez ayrsen »

ZACHARY

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #12 dnia: 28-04-2005, 19:55:44 »
Cytat: Adrian
...Pojadę do ASO Toyoty...  :wink:

I to jest chyba trafna decyzja  ;)
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:46:05 wysłana przez ayrsen »

YOTA

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #13 dnia: 29-04-2005, 06:46:54 »
Cytuj (zaznaczone)
I to jest chyba trafna decyzja


I kosztowna  :o
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:47:05 wysłana przez ayrsen »

kluzik

  • Gość
Odp: Przesmarowanie "krzyżaka w układzie kierowniczym"
« Odpowiedź #14 dnia: 02-05-2005, 21:39:59 »
U nas w Radomiu miałem to zrobione gratis w ramach przeglądu. Od tej pory (10 tys. km) nic nie stuka  :D
« Ostatnia zmiana: 01-06-2006, 14:47:32 wysłana przez ayrsen »


 

Beesafe.pl