Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)  (Przeczytany 6982 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Loret

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla 06/2016 Prestige CVT
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #30 dnia: 15-04-2018, 13:21:19 »
Może za to że jakieś 20% - 30% (tak myślę) kilometrów które przejedzie hybryda jej emisja spalin będzie taka sama jak auta w 100%tach elektryczne -> czyli 0 zanieczyszczeń.

Czyli tyle ile małe miejskie autko zużywające benzynę. A hybrydy z dużymi silnikami wyemitują tyle zanieczyszczeń co zwykły kompakt z przeciętnym silnikiem. Więc chyba nie ma co hałasować o hybrydy.

Więc jak widzisz są sytuacje w których hybryda ma jakieś plusy "eco"

Oczywiście, że ma. Tego nie neguję. Natomiast nie widzę sensu w faworyzowaniu ich, skoro mniejsze auta benzynowe zatruwają w podobny sposób środowisko. To po prostu ukłon w stronę lobby ekoterrorystów.

Zastanawiam się czy gdybyś jeździł hybrydą to Twoje zdanie było by takie samo :)

Myślę, że byłoby takie same. Po prostu zysk dla środowiska naprawdę niewielki a szum wokół tego jakby zbawiało świat.
Jak już pisałem wolałbym by auta stricte elektryczne miały ulgi, w szczególności te, których właściciele udowodnią, że energia elektryczna używana do ich napędu pochodzi ze źródeł odnawialnych. Podobnie powinno być z systemami ogrzewania.

Drogi Macieju , nie nazwałbym tego co leci z rury wydechowej "mikroelementami" :)
A tak poza tym twój tok myślenia i sposób rozumowania zgadza się z moim  :good:   :hug:

Z ciężkim sercem muszę Ci przyznać rację. Zabrakło cudzysłowu. Nie użyłem go dla zobrazowania szkodliwości CO2 i braku takowej pozostałych związków chemicznych wydobywających się z naszych rur wydechowych.
« Ostatnia zmiana: 15-04-2018, 13:24:18 wysłana przez Maciej Loret »

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 525
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #31 dnia: 16-04-2018, 18:23:36 »
@Maciej Loret słabe te Twoje porównania. Co za sens porównywać duże auto ze znacznie mniejszym autem, wiadomo że rower pali mniej, ale nie każdy chce jeździć do pracy rowerem? Co ma duży silnik do ilości zanieczyszczeń? Jakoś mazda robi silniki 2.5l które spełniają normy emisji spalin Euro6, a niektóre mikro silniki 1.2 nie potrafią tego zrobić. W rzeczywistości małe pierdziawki turbo są ekologiczne przy pomiarach laboratoryjnych, a jak depniesz to palą jak smoki. Duże silniki nie mają takich skoków spalania. Dlatego teraz większość producentów zrobiła skok z silników 1.2, 1.4 do 1.5l. Nowy bardziej rzeczywisty sposób pomiaru spalania wymusza stosowanie większych silników, bo są bardziej ekologiczne.

Auto elektryczne czy też plugin napędzane energią z węgla ciągle jest bardziej eko niż typowy Polski ropniak, często z wyciętym filtrem. W elektrowniach nikt nie wycina filtrów i te filtry są modernizowane, czego o filtrach w autach powiedzieć nie można. Za chwilę będą benzyniaki z filtrami, oraz nasi rodzimi janusze którzy dla oszczędności też będą je wycinać...
« Ostatnia zmiana: 16-04-2018, 18:29:22 wysłana przez mariuszs »

Offline Maciej Loret

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla 06/2016 Prestige CVT
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #32 dnia: 16-04-2018, 19:30:23 »
@Maciej Loret słabe te Twoje porównania. Co za sens porównywać duże auto ze znacznie mniejszym autem, wiadomo że rower pali mniej, ale nie każdy chce jeździć do pracy rowerem? Co ma duży silnik do ilości zanieczyszczeń?

Słabe, to jest Twoje niezrozumienie. Sprawiedliwym byłoby równe traktowanie samochodów emitujących tyle samo zanieczyszczeń, bez znaczenia jest tu rodzaj napędu. A skoro tak, to każdy ma wybór - chce mieć takie same ulgi to kupuje większą hybrydę albo mniejsze autko miejskie - bo oba emitują tyle samo zanieczyszczeń (nie poruszam tematu produkcji i utylizacji akumulatorów).

Jakoś mazda robi silniki 2.5l które spełniają normy emisji spalin Euro6, a niektóre mikro silniki 1.2 nie potrafią tego zrobić.

Pewnie wszystkie auta elektryczne też spełniają tę normę. Widzisz różnicę w emisji zanieczyszczeń pomiędzy autem elektrycznym i swoją Mazdą?

W rzeczywistości małe pierdziawki turbo są ekologiczne przy pomiarach laboratoryjnych, a jak depniesz to palą jak smoki. Duże silniki nie mają takich skoków spalania.

Jeżeli turbina Ci aż tak przeszkadza, to ją zdemontuj albo nie kupuj auta z nią...

Nowy bardziej rzeczywisty sposób pomiaru spalania wymusza stosowanie większych silników, bo są bardziej ekologiczne.

Tylko w przeliczeniu na jednostkę pojemności. A przecież piszemy o wartościach absolutnych, to jest ważne ....

Auto elektryczne czy też plugin napędzane energią z węgla ciągle jest bardziej eko niż typowy Polski ropniak, często z wyciętym filtrem. W elektrowniach nikt nie wycina filtrów i te filtry są modernizowane, czego o filtrach w autach powiedzieć nie można. Za chwilę będą benzyniaki z filtrami, oraz nasi rodzimi janusze którzy dla oszczędności też będą je wycinać...

To wszystko prawda, ale nie o tym tu piszemy. Piszemy o tym, że gdyby wszystkie auta były jednakowo sprawdzane na corocznym przeglądzie i wyrywkowo na drodze, wszystkie są w niezłym stanie technicznym, to biorąc pod uwagę, że większe auta z silnikami hybrydowymi zanieczyszczają środowisko w podobny sposób jak małe miejskie autka z silnikami na benzynę, nie ma powodu do traktowania ich traktowane inaczej.

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 525
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #33 dnia: 16-04-2018, 19:40:06 »
Które małe auta? CHR ma średnią emisję CO2 na poziomie 82-90 g/km (absolutnie nie ma tu znaczenia pojemność 1.8L)


Skoda Fabia 1.0 MPI/44 kW (60 KM) Start-Stop 106g/km - te z turbiną więcej
Toyota Aygo 1,0 VVT-i (69 KM) 5 M/T benzyna 95g/km

Chętnie się dowiem jakie są mniejsze auta które mają mniejszą emisję spalin.

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1177
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #34 dnia: 16-04-2018, 19:45:22 »
Panowie, pamiętajcie że chemia rządzi :)

Ilość węglowodorów + O2 = CO2 + H2O (reakcję należy uzupełnić o odpowiednie współczynniki)

Każdy silnik (mały z turbiną czy duży bez) jeśli spalą tę samą ilość paliwa to wyemitują tyle samo CO2.

Offline Maciej Loret

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla 06/2016 Prestige CVT
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #35 dnia: 16-04-2018, 19:53:24 »
Które małe auta? CHR ma średnią emisję CO2 na poziomie 82-90 g/km (absolutnie nie ma tu znaczenia pojemność 1.8L)
[...]
Chętnie się dowiem jakie są mniejsze auta które mają mniejszą emisję spalin.

Następny magik od CO2... :)
Ja będę wdychał ten śmiertelnie trujący CO2 a Ty pozostałe "mikroelementy" ze spalin... Wchodzisz w to?

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1177
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #36 dnia: 16-04-2018, 20:09:18 »

Następny magik od CO2... :)
Ja będę wdychał ten śmiertelnie trujący CO2 a Ty pozostałe "mikroelementy" ze spalin... Wchodzisz w to?

Dokładnie o tym pisałem.

to biorąc pod uwagę, że większe auta z silnikami hybrydowymi zanieczyszczają środowisko w podobny sposób jak małe miejskie autka z silnikami na benzynę, nie ma powodu do traktowania ich traktowane inaczej.

O właśnie, mamy ten sam sposób patrzenia na sprawę  :beer:

No właśnie, nie dość że ciężko znaleźć auto które ma podobną emisję CO2 wśród tych mniejszych to palą one znacznie więcej niż "duży" hybrydowy CHR.

CHR: 3,3-3,6 l/100km

Pokaż mi takiego CHR-a który tyle pali :)

Chemia rządzi, pamiętaj !
To, że producent podaje jakieś nierealne spalanie i na tej podstawie (zwykłe równanie chemiczne) wylicza sobie emisję CO2 to nie znaczy że jest to prawda :)

Już prędzej bym uwierzył że ekologiczny diesel będzie bardziej eko niż hybryda np. w trasie.

Panowie mam wrażenie, że obaj kwestionujecie "ekologiczność" hybryd a jakoś nie możecie się dogadać  :beer:
« Ostatnia zmiana: 16-04-2018, 20:36:05 wysłana przez tomery »

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 525
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #37 dnia: 16-04-2018, 20:09:59 »
Nie dość że ciężko znaleźć auto które ma podobną emisję CO2 wśród tych mniejszych, to palą one w mieście znacznie więcej niż "duży" hybrydowy CHR.

CHR: 3,3-3,6 l/100km
Fabia 5,7 l/100km
Aygo 5,0 l/100km

Widać, że większe auto hybrydowe jest bardziej ekologiczne w mieście.

Ilość "pozostałych mikroelementów" jest na podobnym poziomie, tylko weź pod uwagę, że wartości CO2 i NOX są podawane na km przy średnim spalaniu, które w mieście jest wysokie dla małych aut, więc emitują tych substancji więcej.

NOx dla Aygo: 27mg/km
NOx dla Skoda Fabia 27mg/km
NOx dla CHR 27mg/km

i się okazuje, że lepiej byłoby jednak wdychać opary z CHRa....

Za chwilę w benzyniakach będą montowane filtry DPF, ale można je również zamontować w hybrydach.

Już prędzej bym uwierzył że ekologiczny diesel będzie bardziej eko niż hybryda np. w trasie.
« Ostatnia zmiana: 16-04-2018, 20:37:01 wysłana przez mariuszs »

Offline Maciej Loret

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla 06/2016 Prestige CVT
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #38 dnia: 16-04-2018, 20:51:09 »
Nie dość że ciężko znaleźć auto które ma podobną emisję CO2 wśród tych mniejszych, to palą one w mieście znacznie więcej niż "duży" hybrydowy CHR.

Powtórzę się po raz kolejny.
CO2 to małe piwo, żeby nie rzec temat zastępczy.

Ilość "pozostałych mikroelementów" jest na podobnym poziomie, tylko weź pod uwagę, że wartości CO2 i NOX są podawane na km przy średnim spalaniu, które w mieście jest wysokie dla małych aut, więc emitują tych substancji więcej.

Większy silnik w cięższym aucie nie spowoduje mniejszej emisji spalin...

NOx dla Aygo: 27mg/km
NOx dla Skoda Fabia 27mg/km
NOx dla CHR 27mg/km

Poporszę link, chętnie poznam wartości dla innych aut.
Masz może dane dla SOX

i się okazuje, że lepiej byłoby jednak wdychać opary z CHRa....

Z jakiego powodu, skoro emisja NOX jest identyczna w tych autach. W co zresztą nie do końca wierzę...

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 525
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #39 dnia: 16-04-2018, 22:20:18 »
Większy silnik w cięższym aucie nie spowoduje mniejszej emisji spalin...

No właśnie jak się okazuje, większy silnik w warunkach realnych może być bardziej oszczędny i emitować mniej spalin niż mały z turbinką. Zresztą to widać nawet jak się spojrzy na maluchy, najmniej palą te bez turbinki. Jednocześnie duże auto potrzebuje większego silnika lub turbinki aby silnik dał radę uciągnąć auto. Nie wiem czy wiesz, że malutkie silniki w lekkich w skuterach i motocyklach są bardzo mało ekologiczne, palą stosunkowo dużo i mają problemy ze spełnianiem norm emisji spalin. Np. Honda Forza 125 emituje 52 g/km, sporo jak na ten silniczek i wagę skutera.

Niestety nie mam danych na temat SOX, dane na temat CO2 brałem z katalogów producentów, a dane dotyczące emisji NOx ze strony
http://www.nextgreencar.com/

Poniżej porównanie które nie uwzględnia ruchu miejskiego (tylko średnie), ale uwzględnia emisję podczas produkcji (pierwszy słupek na wykresach).

Użytkowanie na odcinku 16 tys km generuje (z pominięciem produkcji):
Aygo CO2: 2.3 tonnes, NOx+PMs: 0.43 kilograms
C-HR: CO2: 1.99 tonnes, NOx+PMs: 0.43 kilograms




Z jakiego powodu, skoro emisja NOX jest identyczna w tych autach. W co zresztą nie do końca wierzę...

Ano dlatego, że wartość NOx podawana jest dla średniego spalania. W mieście hybryda pali mniej a auto konwencjonalne więcej, więc wskaźnik będzie proporcjonalny do spalania w mieście,  NOx dla hybrydy która jeździ po mieście będzie taki sam (bo zwykle pali tyle samo co średnio), a dla aut konwencjonalnych będzie większy bo takie auta palą więcej w mieście.
« Ostatnia zmiana: 16-04-2018, 22:59:22 wysłana przez mariuszs »

Offline Remek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 63
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #40 dnia: 16-04-2018, 23:03:22 »
Ok Panowie, nie chcę próbować uchodzić za eksperta ale pracuje przy silnikach odrzutowych do generacji energii. Tam oprócz wysokiej sprawności ważne jest niskie emisji NOx i CO (nie CO2). Więc w skrócie to wygląda tak, wysoka temperatura spalania zwiększa emisje NOx bo tlen zamiast wiązać się z węglem i tworzyć CO2, tworzy NOx. Niska temperatura spalania to duże emisje CO czyli niepełne spalanie. W silnikach diesla między innymi instaluje się EGR tak aby spalanie w cylindrach obywało się wysokiej temperaturze jak najszybciej.

NOx i CO nie mają bezpośredniego związku z mocą lub typem silnika. Są one wyłącznie związane z temperaturą procesu spalania i niczym więcej.

Te niższe emisje CO2 są tylko i wyłącznie związane z niższym spalaniem hybryd. Paliwo+powietrze=CO2+inne gazy i tyle. Hybryda spaliła mniej to wyemitowała CO2 i tyle

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 525
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #41 dnia: 17-04-2018, 08:30:44 »
Zgadza się, Mazda chwali się że jej nowy silnik spala w niższej temperaturze i emituje mniej NOx.

Z punktu widzenia poprawy powietrza w mieście nie ma sensu promować małych aut, bo te są już tanie i wcale nie są takie eko jak hybrydy. Z punktu widzenia władz powinno się promować auta które są bardziej przyjazne środowisku ale nie koniecznie opłacalne z punktu widzenia klienta który będzie nimi jeździł po mieście i robił małe przebiegi. Dlatego państwo powinno zachęcać, aby klient który chce kupić kompaktowego crossovera (bo takie ma potrzeby) wybrał jednak hybrydę zamiast auta konwencjonalnego, mimo że jest droższa.


Offline Maciej Loret

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla 06/2016 Prestige CVT
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #42 dnia: 17-04-2018, 10:29:10 »
No właśnie jak się okazuje, większy silnik w warunkach realnych może być bardziej oszczędny i emitować mniej spalin niż mały z turbinką.

Może być, ale wcale nie musi. Masz jakiegoś hopla na punkcie turbinki?

Zresztą to widać nawet jak się spojrzy na maluchy, najmniej palą te bez turbinki.

No patrz, udało się dojrzeć :)

Np. Honda Forza 125 emituje 52 g/km, sporo jak na ten silniczek i wagę skutera.

Ale przecież o to chodzi. O zmniejszenie ilości emitowanych zanieczyszczeń...
Szkoda, że znów męczysz CO2 zamiast "mikroelementów"...

Niestety nie mam danych na temat SOX, dane na temat CO2 brałem z katalogów producentów, a dane dotyczące emisji NOx ze strony
http://www.nextgreencar.com/

Kurczę, nie bardzo mnie to przekonuje. Skoro ze stechiometrii wynika ilość emitowanych NOx, SOx czy COx to wyniki powinny być mocno zbliżone. Częściowo można oczywiście "winić" konstrukcję silnika a może nawet sposób jazdy... Pozostają jeszcze choćby HC...

Użytkowanie na odcinku 16 tys km generuje (z pominięciem produkcji):
Aygo CO2: 2.3 tonnes, NOx+PMs: 0.43 kilograms
C-HR: CO2: 1.99 tonnes, NOx+PMs: 0.43 kilograms

To jest jakaś dziwna metoda. Sumowanie gazów i pyłów zawieszonych???

Z punktu widzenia poprawy powietrza w mieście nie ma sensu promować małych aut, bo te są już tanie i wcale nie są takie eko jak hybrydy.

Wręcz przeciwnie. Skoro priorytetem jest mniejsza emisja zanieczyszczeń (a przynajmniej tych istotnych), to właśnie małe auta zanieczyszczające środowisko w podobny sposób jak hybrydy, powodują, że hybrydy nie powinny być  traktowane ulgowo.

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 525
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #43 dnia: 17-04-2018, 10:45:24 »
Z punktu widzenia poprawy powietrza w mieście nie ma sensu promować małych aut, bo te są już tanie i wcale nie są takie eko jak hybrydy.

Wręcz przeciwnie. Skoro priorytetem jest mniejsza emisja zanieczyszczeń (a przynajmniej tych istotnych), to właśnie małe auta zanieczyszczające środowisko w podobny sposób jak hybrydy, powodują, że hybrydy nie powinny być  traktowane ulgowo.

Pokazałem Ci że maluch Aygo palący 5l/100km w mieście wypluwa znacznie więcej mikroelementów  niż hybryda która spali 3.6l/100km.

Co do bardzo małych pojazdów - skutery, motocykle to większość nie spełnia nawet normy emisji spalin Euro4. Maluchy nie są efektywne, czy to Aygo czy to Forza. Dodatkowo są tanie, więc co tam chcesz jeszcze dotować?
« Ostatnia zmiana: 17-04-2018, 10:48:56 wysłana przez mariuszs »

Offline Jasio

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 285
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #44 dnia: 17-04-2018, 10:57:58 »
Cytat: mariuszs w Wczoraj o 22:20:18
Z punktu widzenia poprawy powietrza w mieście nie ma sensu promować małych aut, bo te są już tanie i wcale nie są takie eko jak hybrydy.

Wręcz przeciwnie. Skoro priorytetem jest mniejsza emisja zanieczyszczeń (a przynajmniej tych istotnych), to właśnie małe auta zanieczyszczające środowisko w podobny sposób jak hybrydy, powodują, że hybrydy nie powinny być  traktowane ulgowo.
Ej, no nie...! Chodzi przecież o to, że małe autko (szczególnie z turbiną) w ruchu miejskim spali sporo więcej jak hybryda! To, że średnio palą podobnie to jedno, ale w mieście jest spora różnica na korzyść hybrydy więc jak najbardziej zasadne jest promowanie i motywowanie do zakupu hybryd do miasta. Mam porównanie Aurisa Hybrid i Fiesty. Fiesta spali w mieście duuużo więcej niż Auri.

Toyota Klub

Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #44 dnia: 17-04-2018, 10:57:58 »