Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Wygaszenie kontrolki ABS w Carinie E GLi (3S-FE)  (Przeczytany 253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 266
Wygaszenie kontrolki ABS w Carinie E GLi (3S-FE)
« dnia: 13-07-2020, 15:44:45 »
ABS i tak nie działa mi prawidłowo od kilku lat, a po kolizji spowodowanej tym, że przez ABS miałem problem z hamulcami, wyjąłem bezpiecznik i ABS już na stałe nie działa ale kontrolka od ABS świeci.
Odpiąłem dzisiaj dwie wtyczki od pompy ABS ale to nic nie dało i kontrolka dalej świeci.
Czy da się wygasić na stałe kontrolkę od ABS?

Offline marcin

  • Junior Administrator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 7847
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Wygaszenie kontrolki ABS w Carinie E GLi (3S-FE)
« Odpowiedź #1 dnia: 13-07-2020, 20:49:02 »
Najlepiej naprawić ABS.
3VZ.pl poliuretany, hamulce, trwała konserwacja podwozia, wygłuszenia, modyfikacje

NOWE SZYBY DO 3gen - http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,42938.msg600148


Offline Problem

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 407
Odp: Wygaszenie kontrolki ABS w Carinie E GLi (3S-FE)
« Odpowiedź #2 dnia: 14-07-2020, 07:46:44 »
To po pierwsze.
A jeśli dalej chcesz z tym jeździć, a nie naprawiać, to wyjmij żarówkę z licznika.

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 266
Odp: Wygaszenie kontrolki ABS w Carinie E GLi (3S-FE)
« Odpowiedź #3 dnia: 14-07-2020, 08:12:10 »
Kiedyś chciałem naprawić ABS i sprawdziłem w złączu diagnostycznym i wybłyskało kod, że uszkodzony jest prawy przedni czujnik.
Kupiłem nowy czujnik za 150zł (zamiennik) i nie wiele pomogło - kontrolka ABS co prawda zgasła ale zapalała się po przekroczeniu ok. 90km/h, a przy tym czasem były jakieś zgrzyty pod pedałem hamulca i czasem się pedał blokował, co ostatecznie doprowadziło do kolizji z innym autem. Teraz bezpieczniej się jeździ z odłączonym ABS-em, tyle że kontrolka świeci.

Wiem też, że można wyjąć żarówkę od konkretnej kontrolki ale to trzeba wyjmować tablicę zegarów a nie chciałbym przy okazji tych zegarów uszkodzić, więc na razie żaróweczki się nie czepiam.

Offline marcin

  • Junior Administrator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 7847
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Wygaszenie kontrolki ABS w Carinie E GLi (3S-FE)
« Odpowiedź #4 dnia: 14-07-2020, 16:36:22 »
Widocznie źle zdiagnozowałeś układ lub źle zamontowałeś czujnik a teraz zwalasz winę za kolizję na ABS  :czerwona:

Jeśli ABS w aucie jest, to ma działać, bo to jest czyjeś żyć albo nie żyć w awaryjnej sytuacji. Zakładam, że nie jesteś kierowcą wyczynowym i nie dobierasz opon do aktualnie panujących warunków pogodowych, nie każdą trasę pokonujesz w maksymalnym skupieniu i idealnie wypoczęty, w związku z czym z niesprawnym/niedziałającym systemem nie zatrzymasz awaryjnie samochodu na krótszym odcinku niż pozwoli Ci to zrobić ABS.

Co więcej: jeśli system jest w samochodzie (a dokładniej w jego homologacji) to nie ma możliwości, żeby samochód legalnie przeszedł przegląd z niesprawnością i diagnosta, który Ci coś takiego stempluje powinien być świadom konsekwencji.

A z doświadczenia Ci powiem, że nie znam dokładniejszego przeglądu technicznego pojazdu niż ten, który robi dochodzeniówka w sytuacji, kiedy ktoś jest poszkodowany bądź martwy, bo wtedy znając nawet każdą, najdrobniejszą śrubkę we własnym aucie, dowiadujesz się rzeczy nowych.
3VZ.pl poliuretany, hamulce, trwała konserwacja podwozia, wygłuszenia, modyfikacje

NOWE SZYBY DO 3gen - http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,42938.msg600148


Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 266
Odp: Wygaszenie kontrolki ABS w Carinie E GLi (3S-FE)
« Odpowiedź #5 dnia: 14-07-2020, 20:12:43 »
Marcin, zgadzam się z powyższym, dlatego też chciałem ABS mieć sprawny i go naprawić. Niestety wymiana czujnika nie pomogła, a nie będę kupował kolejnego z innej firmy w nadziei, że może ten czujnik zadziała.

Co do przeglądów, to też myślałem, że z zapaloną kontrolką ABS przegląd absolutnie nie przejdzie ale gdzieś wyczytałem (może nawet na tym forum), że nie podbijają przeglądu tylko gdy świeci kontrolka czerwona, a inne mogą świecić i przegląd przejdzie (od ABS-u akurat jest kontrolka pomarańczowa). W każdym razie z duszą na ramieniu byłem z tą kontrolką ABS świecącą chyba na 2 przeglądach i diagnosta słowem nie powiedział, że coś nie tak i przegląd podbijał.

Co do ewentualnych wypadków i dochodzenia policyjnego - obecnie z odłączonym ABS-em mam dużo mniejsze ryzyko wypadku, niż jak byłby załączony niesprawny ABS, bo czasem blokował pedał hamulca. A z ciekawostek dodam, że czytałem dziesiątki protokołów oględzin policyjnych po wypadku oraz opinii biegłych i wcale nie są takie super dokładne jak piszesz. Policja (lub biegły z zakresu techniki samochodowej) w znacznej części przypadków po prostu piszą, że konkretnego systemu pojazdu na skutek uszkodzeń nie da się sprawdzić i tyle. Najłatwiej sprawdzić bieżnik na oponach, bo te przetrwają wypadek ale inne systemy, w tym hamulcowy, często są nie do sprawdzenia.

A ogólnie to podejrzewam, że oryginalny czujnik ABS z ASO Toyoty załatwiłby sprawę ale jak dla mnie kosztuje o kilkaset złotych za dużo.

Offline marcin

  • Junior Administrator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 7847
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Wygaszenie kontrolki ABS w Carinie E GLi (3S-FE)
« Odpowiedź #6 dnia: 16-07-2020, 09:47:20 »
Cóż, ja wiem swoje, Ty wiesz lepiej, bo kontrolka pomarańczowa, czerwona, czy inna i nie będę kupował, bo nie będę i foch. Czujniki z zamiennika działają, nie ma z nimi problemów i jestem więcej niż pewny, że ten czujnik jest w porządku, a masz uszkodzony któryś inny bądź jeszcze jakiś inny problem, powodujący, że sterownik dezaktywuje układ.

Polecam zapoznać się z wytycznymi do badań technicznych, a nie "wyczytałem w internecie". Jeśli przeczytałeś tyle raportów czy protokołów, to jedna ustawa nie zrobi Ci różnicy a może wiele pomóc.

Usterka istotna (a do takich jest zakwalifikowana świecąca kontrolka ABS) jest wystarczającą podstawą zarówno do zabrania Ci DR w przypadku kontroli jak również do odstąpienia przez diagnostę od dalszego badania - potocznie "odroczka", 2 tygodnie na naprawę usterki.

Nie ma co "ogólnie podejrzewać" tylko układ trzeba zdiagnozować i naprawić, a nie drutować wyłączaniem kontrolki. Już nawet pomijając bezpieczeństwo, to nawet jeśli wyjmiesz kontrolkę a przegląd będzie robił diagnosta a nie kumpel za flaszkę, to również nie ma prawa tego przepuścić ze względu na obecność niesprawnego systemu. To samo jest w poduszkami, checkiem, czy ESP/TCS/VSC/TRC/CHGW.

3VZ.pl poliuretany, hamulce, trwała konserwacja podwozia, wygłuszenia, modyfikacje

NOWE SZYBY DO 3gen - http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,42938.msg600148