Częœci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Nierówna praca silnika  (Przeczytany 2735 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Virtuozik

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Nierówna praca silnika
« dnia: 14-10-2006, 10:24:16 »
Witam

Mam taki problem.. silnik Cari nie pracuje rownomiernie.. swiece niedawno wymenione - NGK platynowe, kopulka rozdzielacza i palec nowe, kable i cewka najprawdopodobniej tez sa w porzadku.

Wyglada to tak ze rano jak jest zimna odpala jak trzeba, potem przez jakis czas jest ok, chociaz troszke nierowno pracuje, jednak jak zejdzie z obrotow.. potrafi zgasnac.. potem jak sie rozgrzeje idzie jak przecinak, jednak jak jest nawet porzadnie rozgrzana, to tak do 1500 obr silnik nadal wyraznie pracuje nierownomiernie...powyzej tych obrotow raczej nie wyczuwam nierownej pracy.

Wyglada mi to na jakies klopoty z zaplonem... zostaly mi do wymiany tylko kable i ew. cewka...

Pytanie jednak ..zanim to wymienie.. gdzie moge szukac jeszcze przyczyny?

Moje typy (poza zaplonem):

- czujnik temperatury (raczej wykluczam, a nawet jesli to nie rozwiazuje to problemow z nierowna praca, ktora jak sadze jest przyczyna tego gasniecia)

- lewe powietrze w dolocie?

- niewyregulowane zawory?

- zapchany wydech (tlumik nigdy nie byl wymieniany, katalizator wyciety ale z katalizatorem bylo dokladnie tak samo)?

Aha.. jeszcze jedno Cari jest zagazowana, jednak objawy wystepuja zarowno na LPG jak i na benzynie....


Na co byscie stawiali?.... Moze jeszcze jakies inne pomysly? Akurat nie jestem za bardzo przy kasie i nie chcialbym wydawac majatku na wymienianie wszystkiego co sie da....

Bede naprawde bardzo wdzieczny za wszelka pomoc.

Pozdrawiam


Robert


Robert K. vel Virtuozik (Poznań)
Carina E Liftback 1,6 16V LB XLi 95r
275.000 km (styczeń 2013 r.)
Za głośno, za miękko, ale cały czas do przodu! :)
Nigdy więcej LPG!

Offline Slawektoyo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 551
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 14-10-2006, 10:42:05 »
Sprawdz przepustnicę i silnik krokowy , to tak na marginesie a filtr paliwa kiedy był wymieniany ? . No i przyjżał bym się przewodowi od cewki do kopulki bo ten najszybciej pada . Orginał kosztuje w ASO 76 zł . A ile masz na liczniku ? i kiedy zawory były sprawdzane . Pozdro . :cool:

Offline Virtuozik

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 14-10-2006, 20:06:16 »
> Sprawdz przepustnicę i silnik krokowy , to tak na marginesie
no nosze sie z zamiarem sprawdzenia i przeczyszczenia...

> a filtr paliwa kiedy był wymieniany ?
Filtr wykluczam, na LPG jest dokladnie taki sam objaw...

>  No i przyjżał bym się przewodowi od cewki do kopulki bo ten najszybciej pada . Orginał kosztuje w
> ASO 76 zł .
no to jeszcze nie jest jakis wielki wydatek... chyba zaryzykuje :)

> A ile masz na liczniku ?
184 tys ( w tym okolo 100 tys. na gazie)

> i kiedy zawory były sprawdzane
no wlasnie odkad byl zalozony gaz, ponoc nigdy..  :grin: przy okazji ile moze kosztowac regulacja zaworow?..



Pozdrawiam

Robert K. vel Virtuozik (Poznań)
Carina E Liftback 1,6 16V LB XLi 95r
275.000 km (styczeń 2013 r.)
Za głośno, za miękko, ale cały czas do przodu! :)
Nigdy więcej LPG!

Offline Slawektoyo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 551
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 14-10-2006, 21:36:11 »
W ASO 300 zł plus podkladki do regulacji 30 zł za szt . Raczej podkładek nie dostaniesz w sklepie , a regulację byle konowałowi bym nie dawał . Przy lewym powietrzu obroty wzrastają . Sprawdz jeszcze alternator czy ma dobry prąd ładowania .Pozdro .

Offline Virtuozik

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 28-10-2006, 15:25:19 »
> Sprawdz przepustnicę i silnik krokowy
Wyczyszczone jak nalezy, w zasadzie nic sie nie zmienilo...

> No i przyjżał bym się przewodowi od cewki do kopulki bo ten najszybciej pada . Orginał kosztuje w
> ASO 76 zł .
Pomierzylem opornosc przewodow, wszystkie cztery od kopulki do cylindrow maja okolo 8 kohm, natomiast ten od cewki do kopulki ma 14 kohm...
W instrukcji napisali ze nie powinno przekraczac 25 kohm ... czyli niby w normie, tak czy siak chyba wymienie i dam znac czy pomoglo.
Jak to nie pomoze to jescze wyreguluje zawory.

Pozdr

Robert K. vel Virtuozik (Poznań)
Carina E Liftback 1,6 16V LB XLi 95r
275.000 km (styczeń 2013 r.)
Za głośno, za miękko, ale cały czas do przodu! :)
Nigdy więcej LPG!

Offline Slawektoyo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 551
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 30-10-2006, 19:22:06 »
Witam . Wymieniłem właśnie kopułkę i palec , wcześniej przewód wysokiego , wyczyścilem przepustnicę i krokowy i dalej lipa po nagrzaniu sie silnika i ponownym odpaleniu obroty spadają do 500 . Po przygazowaniu stabilizują się . A kodów brak . Nie wiem co z tym diabelstwem zrobić ? Wcześniej brał lewe powietrze z tego wężyka koło podgrzewania powietrza w przepustnicy i było ok . a jak to naprawiłem to się zaczęły dziać jaja . Z kąd on bierze powietrze do przepustnicy na wolnych obrotach ? Bo chyba tam coś jest nie tak .

Offline Slawektoyo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 551
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 05-11-2006, 17:23:23 »
Witam . Walczę dalej z tymi obrotami . Po zagrzaniu silnika i ponownym odpaleniu obroty spadają do 500 . Krokowy czyszczony z przepustnicą dwa razy , kopulka i palec nowe , przewód wysokiego nowy reszta w normie . Skąd jest doplyw powietrza na wolnych bo po podniesieniu obudowy od filtra obroty dalej trzymają się na 500 . Czy przepustnica na wolnych powinna być calkowicie zamknieta czy minimalnie uchylona bo szczerze przyznam że po tym czyszczeniu jest gorzej jak bylo . Co radzicie bo na forum jest więcej zapytań niż konkretnych odpowiedzi w tym temacie . Pozdrawiam .

Offline Virtuozik

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 12-11-2006, 14:03:14 »
Witam!

No i (chyba) wszystko jasne ... w koncu znalazlem dzisiaj czas zeby sprawdzic luzy zaworowe.. najwyrazniej to jest przyczyna nierownej pracy ... (wg ksiazki dolotowe powinny miec 0,20, wylotowek 0,40 odchylka +/- 0,05.. poprawcie mnie jesli sie myle)

Zawory dolotowe wygladaja odpowiednio:
0; 0,20;   0,10; 0,15;   0,20; 0,20;   0,20; 0,20
(ogromna roznica miedzy dwoma zaworami dolotowymi pierwszego cylindra, czy to normalne?)

Zawory wylotowe:
0; 0,15;   0; 0,05;   0,10; 0,05;  0,10; 0

Mam nadzieje ze wystarczy tylko regulacja i obejdzie sie bez szlifowania gniazd.. jak  myslicie? ...

W Poznaniu warsztat ktory wymianial mi pasek (Automatic Service na Kaczej) wyreguluje zawory za 150 zl, ale 3 dni musialbym czekac na sprowadzenie nowych plytek, czy znacie jakis warsztat w Poznaniu ktory zrobi to od reki? Wykluczam ASO bo za samo sprawdzenie luzow zazadali sobie 330 zl !!! natomiast regulacje zaworow nawet do 800 zl ... ceny z kosmosu...

Pozdrawiam
Robert K. vel Virtuozik (Poznań)
Carina E Liftback 1,6 16V LB XLi 95r
275.000 km (styczeń 2013 r.)
Za głośno, za miękko, ale cały czas do przodu! :)
Nigdy więcej LPG!

Offline carinus

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lexus IS,Ave 2,0
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 12-11-2006, 14:24:50 »
Tak od reki to raczej nie da sie zrobic bo potrzebny jest czas aby silnik wystygł.Pomiary i regulacje robione sa na zimnym silniku.Nie wszystkie płytki trzeba zmieniac a jest szansa zeby skasowac duze braki.Podklada sie docietą tasme mierniczą pod płytke.Ma ona grubosc 0.1 mm i zrobiona jest z miare dobrej stali weglowej,ktora nie da sie rozklepac tak szybko.W miedzyczasie mozna spokojnie poszukac potrzebnej plytki.

Offline Virtuozik

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 12-11-2006, 14:47:41 »
Tak od reki to raczej nie da sie zrobic bo potrzebny jest czas aby silnik wystygł.Pomiary i regulacje robione sa na zimnym silniku.Nie wszystkie płytki trzeba zmieniac a jest szansa zeby skasowac duze braki.Podklada sie docietą tasme mierniczą pod płytke.Ma ona grubosc 0.1 mm i zrobiona jest z miare dobrej stali weglowej,ktora nie da sie rozklepac tak szybko.W miedzyczasie mozna spokojnie poszukac potrzebnej plytki.

No tak, ale zeby chociaz w ciagu jednego dnia, poza tym ja mam za male luzy (pewnie w zwiazku z wypaleniem sie gniazd przez jazde na LPG, jak pisalem od 100 tys kolega poprzedni wlasciciel nie regulowal zaworow), oczywiscie mierzone na zimnym silniku.
W zwiazku z powyzszym bedzie trzeba plytki zeszlifowac zeby luzy zwiekszyc.. wystarczy wiec warsztat ktory ma odpowednia szlifierke, sadze ze w ciagu jednego dnia sa w stanie to zrobic z takim sprzetem (serwis na Kaczej o ktorym pisalem nie ma takiej szliferki)...
Od bolu moge zyc bez auta przez te 3 dni.. ale co to za zycie...  :-(


Pozdr.
Robert K. vel Virtuozik (Poznań)
Carina E Liftback 1,6 16V LB XLi 95r
275.000 km (styczeń 2013 r.)
Za głośno, za miękko, ale cały czas do przodu! :)
Nigdy więcej LPG!

Offline Slawektoyo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 551
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 12-11-2006, 17:50:40 »
Witam . Ja też się przymierzam do sprawdzenia luzów i regulacji najprawdopodobniej to jest przyczyną za wolnych obrotów . Płytki radzę kupić orginalne a te luzy co masz to musisz jeszcze skorygować o grubość płytki bo nie znasz jej wymiaru bo nie wyciągałeś ? No chyba że wszystkie od nowości mają standardowy wymiar i tylko dokladasz lub odejmujesz odchylkę w co wątpię  .

Offline Miche

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1695
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 13-11-2006, 08:23:18 »
witam
Poczytaj w faq

Pozdro
Focus II 1,6 :)

Offline Virtuozik

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #12 dnia: 16-11-2006, 21:37:37 »
Witam

Dzisiaj Cari zaczela chodzic jeszcze gorzej :( ... wyraznie spadla moc.. chodzi coraz bardziej nierowno.. slychac jak zaplony ida w kolektor wylotowy, zamiast w tloki .. szczegolnie przy przyspieszaniu..
Jestem umowiony na regulacje zaworkow na poniedzialek... a jutro jade do pracy autobusem... az zal sluchac jak Cari sie meczy :(

Jak myslicie sama regulacja zaworow wystarczy? Czy moze byc jeszcze konieczne szlifowanie gniazd zaworow?...

Pozdrawiam
Robert K. vel Virtuozik (Poznań)
Carina E Liftback 1,6 16V LB XLi 95r
275.000 km (styczeń 2013 r.)
Za głośno, za miękko, ale cały czas do przodu! :)
Nigdy więcej LPG!

Offline Slawektoyo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 551
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #13 dnia: 19-11-2006, 18:10:14 »
I do tego masz gaz . A wiesz że gaz też chrzczą . Jest za suchy i ma dużą liczbę oktanową oraz wyższą teperaturę spalania . Moja Cari pali teraz 6,5 beny a latem 6 a instalacja kosztuje 4000 a ile problemów z tym g.. to szkoda gadać . Żaden serwis ASO ci tego nie przyjmnie . Fajnie jest tylko na CPNie bo tanio ,ale to wszystko do czasu . Pozdro .

Offline Virtuozik

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #14 dnia: 21-11-2006, 08:11:53 »
I do tego masz gaz . A wiesz że gaz też chrzczą . Jest za suchy i ma dużą liczbę oktanową oraz wyższą teperaturę spalania . Moja Cari pali teraz 6,5 beny a latem 6 a instalacja kosztuje 4000 a ile problemów z tym g.. to szkoda gadać . Żaden serwis ASO ci tego nie przyjmnie . Fajnie jest tylko na CPNie bo tanio ,ale to wszystko do czasu . Pozdro .

No wiec jestem juz coraz blizszy podjecia ostatecznej decyzji o demontazu instalacji... (mam instalacje II gen wiec demontaz bedzie dosyc prosty, a za klamoty licze ze dostane jeszcze jakies 300- 400 zl.

Wczoraj zostawilem Cari w serwisie, beda zdejmowac glowice i szlifowac gniazda, moze wymiana kilku zaworkow... troche to bedzie kosztowalo, ale przynajmniej bedzie zrobione porzadnie. Mam nadzieje ze bedzie palila tez cos kolo 6 ..
A najbardziej cieszy mnie to ze bedzie chodzila teraz jak poszczolka :) ... przynajmniej mam taka nadzieje :>

Pozdrawiam
Robert K. vel Virtuozik (Poznań)
Carina E Liftback 1,6 16V LB XLi 95r
275.000 km (styczeń 2013 r.)
Za głośno, za miękko, ale cały czas do przodu! :)
Nigdy więcej LPG!