standardowo sugerowany przebieg do wymiany rozrzadu to 105kkm - poniewaz stuknelo mi juz 112 kkm postanowilem dluzej nie zwlekac dluzej z tym tematem.
kupilem komplet do wymiany: dwie rolki, pasek, napinacz hydrauliczny, pompa.
i z pompa wlasnie byl problem - pod jednym numerem katalogowym wystepuja dwa rodzaje pompy (obydwie sa do silnikow d4d do 2003 roku): rozna sie polozeniem dwoch srub mocujacych pompe do pompy wtryskowej - sa one przesuniete o 90 stopni wzgledem osi otworu walka napedowego pompy wtryskowej.
warto sie upewnic przed kupnem jaka mamy pompe (zwlaszcza jesli zamawiamy wysylkowo warto poprosic o zdjecia pompy)...
mozna zobaczyc nasza pompe bez rozbierania czegokolwiek - wystarczy zajrzec pod lewy dolny rog oslony silnika i sprawdzic czy sruby sa ustawione w pionie czy poziomie.
calosc powinna sie zamknac w kwocie 1160 pln : rolki, pasek, napinacz, pompa wody (wszystko pierwsze wyposazenie oprocz pompy - ale pompa tez z tych polecanych - nie taka za 180 zl - bez upustow 420 pln), robocizna.
mysle ze zaplace dodatkowo za plyn chlodniczy (nie wiem ile spuscili do wymiany pompy), moze jeszcze oplata za wymiane filtra powietrza, filtra oleju i oleju.
pozdrawiam
harry