Witam,
chciałbym w tym wątku podsumować inne wątki, które przewijają się przez niniejsze forum, ale nie dostały dość precyzyjnych odpowiedzi - proszę nie odpisywać, że temat już był.
Sprawa dotyczy operacji cyklicznej operacji, jaką jest wymiana pasku rozrządu. Osobiście posiadam T22 7A-FE, więc pytanka zadaje raczej w tym kontekście.
1. Z forum jasno wynika, że wraz z paskiem wymieniamy rolki. Ale co do pompy wody już nie ma jasnej odpwiedzi, jest tylko info, że są dwie szkoły. Może ktoś ma większe doświadczenie z pompami. Jakie są szanse, że ten element się zepsuje? Jakie są pierwsze objawy, że to już jej koniec? Jak bardzo wymiana zwiększa koszty (robocizna) zmiany rozrządu?
2. Czy wraz z rozrządem warto wymienić paski "okoliczne" (do alternatora itp)?
3. Czy silnik 7A-FE jest silnikiem kolizyjnym? Czy komuś rozwaliło coś w silniku przy zerwaniu rozrządu?
4. Wśród zamienników polecany jest pasek Mitsuboshi, ale jednocześnie zalecane jest skrócenie czasu wymiany do 75kkm. Czy ktoś na forum przejechał na nim 100km, albo zerwał mu się przed 100km?
Troszkę się rozpisałem. To chyba wszystko
Będę wdzięczny za każdą podpowiedz. Idzie sezon wakacyjny, więc wątek przyda się większej liczbie userów ;-)
pozdrawiam!