Autor Wątek: Odczyt kodu błędów  (Przeczytany 101443 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cezarek

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #60 dnia: 25-11-2011, 06:57:34 »
Witam wszystkich!
Na wstępie stan faktyczny: Toyota Yaris 1.5 VVT-i, automat (z USA), przebieg ok 30 000 km,  gaz KING (przebieg o założenia ok 7 000 km) - używany do codziennych dojazdów do pracy (7 km w korkach w jedną stronę). Gaz tankuje zawsze na jednej stacji (poza jednym wyjątkiem po którym pojawiły się te problemy). Paliwo również (Lukoil). Świece i przewody nie wymieniane od nowości. Olej w skrzyni i silniku w normie.
Objawy:
- nie trzyma obrotów, często spadają do ok 600 i mniej (zarówno na gazie jak i benzynie) na biegach D, R
- świeci kontrolka Check
- komputer pokazał błąd P0172 (zbyt bogata mieszanka)
- czuć chwilowy spadek obrotów przy przełączeniu z gazu na benzynę
Normalnie powiedziałbym, że należy przeczyścić przepustnicę, ale zastanawia mnie, że problem występuje zarówno na benzynie jak i gazie. Koszt czyszczenia to 80 zł, czytałem, że przegonienie samochodu na trasie przy większych obrotach czasem pomaga - koszt taki sam, więc wole podjechać do mechanika. Nie chciałbym jednak niepotrzebnie zostawić u niego połowy swojej pensji..Jakie jest wasze zdanie?

Pozdrawiam serdecznie!
-

Offline Rafels

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #61 dnia: 25-11-2011, 09:46:56 »
Zacznij od tego, co możesz zrobić sam:

- przeczyść przepływomierz (banalnie proste a zaskakująco czasami skuteczne);
- sprawdź, czy nie łapie gdzieś "lewego powietrza";
- może być też tak, że sonda lambda jest zasyfiona (jazda na krótkich odcinkach i nie osiąganie roboczej temp. pracy) stąd też to zalecane "przegonienie" autka;
"I love the smell of flames early in the morning..."

cezarek

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #62 dnia: 25-11-2011, 10:22:28 »
Dzięki za szybką odpowiedź.

Cytuj (zaznaczone)
- przeczyść przepływomierz (banalnie proste a zaskakująco czasami skuteczne);
Tak zrobię. A czy przepływomierz działa również podczas pracy samochodu na LPG? Komputer mi pokazał, że układ paliwowy jest odcięty na czas pracy na LPG (logiczne), zastanawia mnie tylko jaka jest rola przepływomierza..

Cytuj (zaznaczone)
- sprawdź, czy nie łapie gdzieś "lewego powietrza";
Rozsądne - sprawdzę.


Cytuj (zaznaczone)
- może być też tak, że sonda lambda jest zasyfiona (jazda na krótkich odcinkach i nie osiąganie roboczej temp. pracy) stąd też to zalecane "przegonienie" autka;
Możliwe że jest zasyfiona, ale wg. mnie właściwą temperaturę osiąga (zwłaszcza podczas postoju w korkach). Dojazd do pracy zajmuje ok 30 min. Po ok. 3 min załącza się LPG, 2 min później gaśnie kontrolka "Cool". Średnia temperatura silnika podczas jazdy ok 75 stopni (ale to jeszcze zweryfikuje). Wydaje mi się, że samochód osiąga większą temperaturę w korkach niż na trasie (nawet przy wyższych obrotach). Problem pierwszy raz pojawił się w trasie (jednego dnia zrobione 100 km - wszystko ok, następnego 30 - ok, trzeci dzień po 10 km pojawił się problem i chwilowy totalny brak mocy).

Offline Rafels

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #63 dnia: 25-11-2011, 11:42:10 »
Przepływomierz jest umieszczony w układzie dolotowym powietrza do silnika więc zawsze bierze udział w pomiarze parametrów pracy silnika. Ten drucik jak się zapierdzieli syfem to przekłamuje i ECU nie dostaje poprawnej informacji o ilości tlenu dostarczanej do komory spalania.

Sonda lambda jest wstępnie podgrzewana ale właściwe parametry osiaga w czasie dość intensywnej jazdy (wysokich obrotów), więc jazda w korkach jej nie służy :)
"I love the smell of flames early in the morning..."

Offline Filu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3626
  • Płeć: Mężczyzna
    • Studio fotografii reklamowej, druk wielkoformatowy
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #64 dnia: 25-11-2011, 12:00:17 »
Co do przepływki to ze swojego doświadczenia radzę ją najpierw przeczyścić (ja robiłem wd40 + pędzelek).
Kupiłem nową a okazało się że stara po wyczyszczeniu działa jak nowa  :-P Mam 1 na zapas  :laugh:
Podobne objawy może dawać też walnięty krokowiec, który przed wymianą też najlepiej najpierw wyczyścić.
« Ostatnia zmiana: 25-11-2011, 12:03:57 wysłana przez Filu »

                             www.FotoSzopa.pl

cezarek

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #65 dnia: 25-11-2011, 14:38:36 »
Dzięki za info, jutro wyczyszczę przepływomierz i przegonie furkę. Jak nie pomoże wezmę się za krokowiec.
Pozdrawiam!

Offline adii

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1704
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #66 dnia: 25-11-2011, 16:26:03 »
Co do przepływki to ze swojego doświadczenia radzę ją najpierw przeczyścić (ja robiłem wd40 + pędzelek).
Jak już nie masz czym tego czyścić to polecam jakiś dobry odtłuszczacz np. do tarcz hamulcowych
A najlepiej środek CRC do czyszczenia przepływomierzy w spray ok. 20zł Nie polecam czyszczenia przepływki pędzelkiem można łatwo uszkodzić. Dodatkowo czyścimy czujnik temperatury

mobicar

  • Gość
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #67 dnia: 22-01-2013, 15:17:19 »
Podpowie ktoś czy do 99r 1.0 uda sie podpiąć ktoregoś ELMa?Narazie nic nie dolega ale chciałbym popatrzec na parametry.

Offline Rafels

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #68 dnia: 22-01-2013, 16:14:45 »
Każdego, wszystkie czytają jarka bezproblemowo :)
"I love the smell of flames early in the morning..."

Offline tomektm88

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 149
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #69 dnia: 23-10-2013, 10:12:25 »
czy w yarisie 1.0 czyszczenie czujnika temp. cos pomoze na zbyt niskie obroty? czy czujnik temp to taki zielony czujnik z prawej strony silnika w połowie wyskosci miedzy skrzynia a obudową filtra powietrza?

Offline paba

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #70 dnia: 23-10-2013, 10:22:59 »
wątpie
TIIDA '09

Offline emtecc

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #71 dnia: 23-10-2013, 23:40:19 »
Witam, jestem nowy
Dziś próbowałem zczytać błędy w Yarisie II 1.0 - tak z ciekawości.
Po złączeniu pinów miga kontrolka ABS-u i P/S. Czyli błędy związane są z absem i układem wspomagania? podczas prowadzenia nie ma żadnych problemów z autem, nie zapalają się żadne kontrolki.

Offline Tomasz

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 58
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #72 dnia: 11-11-2013, 19:01:57 »
Witam,
Który  to jest Pin nr. 4 I 13? Bo nie są ponumerowane ani nawet opisane:(
Yaris 00 1.0 japan

Offline davidoff

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 873
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #73 dnia: 11-11-2013, 19:22:18 »
Piny są numerowane zgodnie z logiką. Patrząc na gniazdo będzie to od lewej do prawej i od góry do dołu.

Offline Tomasz

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 58
Odp: Odczyt kodu błędów
« Odpowiedź #74 dnia: 11-11-2013, 19:47:43 »
Ok znalazłem , niestety tak jak u innych miga mi tylko check engine i poduszka jednostajnie....


 

Beesafe.pl